sandransjul

Julen har börjat för mig=D
Har känt att jag inte hunnit med Julbloggen så mycket som jag velat. Men denna tiden har liksom svischat förbi, känt som det har gått i ett fast det samtidigt går så sakta. Konstigt det där =P I alla fall ni minns kanske att jag skulle baka denna goda pepparkakscheesecake.
Hahaha gick som vanligt när jag skulle "Bakträna"  Adde fick sonika rädda kakan.
Inte tänkte jag på att man måste ha alla möjliga saker till en lite cheesecake. 
Men i alla fall så blev det en succe´ men det var ett "misstag", kan jag ej dela med mig av recepetet;-) 
Men blev en  mörk/vit chocklad och pepparkakschesessecake med mindre socker men ack så god=D 
Mums. Glömde ta bild med på underverket men bakar vi "misstaget" igen så lägger ja upp det. 

Har även hunnit med att äta Älgköttbullar, (brukar ju ha dom till Jul)  Pappas jaktlag hade skjutit älgen i skogen utanför, slaktat i byn, sen gjorde Adde Älgköttbullar med egen sås och hemmagjort potatismos i byn ;-). Närproducerat=D  
 
 
Ja  sen körde vi vidare med  Jultemat idag, då det var dags för övning på A christmas carol och även "Sångträning"inför en Julkonsert.   Äntligen massa Julstäming=D 
 
Just måste bara få dela denna rolig i från radioprogrammet  CARPE F*****G DIEM. 
 Efter detta så fundera jag på att läsa upp matte B.  
#1 - Emelie - Emelies Christmas

Åhh så goooott!

Svar: Ja =D mums
Sandra