sandransjul

Jullistor
Kör 2 st Jullistor på en gång=) 
 
Den första kommer i från Lisas Vinterland 
 
 
Längtar du efter snön?
 Ja faktikst lite grann men ser ju som viktigast att det kommer
till Advent och att Julen blir snövit =) 
 
Vem vill du se som julvärd i år?
Å vad svårt jag hoppas dom väljer nån som är lite folkkär 
men ändå "vanlig". Men kan ju tippa lite här, antingen blir det en kvinna eller 
Måns Zelmerlöv. Skulle ju var ganska komiskt om Leif Gw Persson blev Julvärd då hade
jag suitti bänkad hela Julafton;-) 
 
 
Planerar du att gå på julkonsert i år?
Nej inget inplanerat man vet ju aldrig vad livet bjuder på=) 
 
 
 
Firar du helst jul hemma/borta eller spelar det ingen roll?
I år vill jag helst fira hemma i vår fina nya lägenhet, på dagen har väl inte
jättestor betydelse vart man äter. Men helst hemma vid i alla fall, 
  Men efter Kalle vill jag gärna var hemma =)  Med nära och kära=D 
 
Finns det något negativt du kan komma på med julen, isåfall vad?
Den ekonomiska biten, vet att man kan ju spendera billigt,
men jag vill verkligen i Juletid unna mig lyx och vardagslyx=) 
 
 
Har du någon gång känt att det blivit "för mycket" av julen?
Nej egentligen inte. 
 
 
Håller du hårt på traditionerna eller börjar du "jula" när du känner för det?
I år tänker jag vara fritänkade faktiskt så vi får se hur det urartar =) 
 
 
 
Fira jul i stan eller på landet, vilket föredrar du?
Har firat jul på landet, på ett sjukhus och i villaområde. 
Spelar mindre roll bara man har folk man hårt kärt nära så=) 
 
"Less is more" eller "More is more" när det gäller julpyntandet?

Är nog nånstans mitt i mellan så som jag tycker är lagom ;-) 
 
 
Och den 2:a från Maries strålande jul
 
 
Längtar du efter julen?
Ja såklart inte själv Julafton kanske men allt innan och runt om kring. 
 
Har du något speciellt minne från förra julen?
hahhah när jag å Adde skulle klä Julgranen. Där kan man verkligen säga att det var blod, svett och tårar. 
Adde högg sig i fingret,  har fortfarnade ärr kvar, tror det egentligen bövdes syns:-O Jag som hatar blod, grät och fick panik. Å så gick Julgransfoten sönder, Jag sprang som en galen på Ica värtan för att hitta en Julgransfot.  Ganska roligt minne efter åt. 
 
Testade du något nytt recept förra julen?
Nej men Adde gjorde älgköttbullar=) 
 
 
Har du börjat fundera på julklappar?
Jodå har så smått börjat fundera vad folk ska få=) 
Skulle du kunna tänka dig att åka bort över julen?
Det beror på vart det 
Skulle du kunna tänka dig att istället för julklappar resa bort efter julen?
Jag tar nog heller lite Julklappar 
Vilka är dina förväntningar på årets julkalender?
Är ju gammal Grevholmare, men tyvärr är jag  rädd att det blir för mycket "barn action "
men det bådar ju gott att spökerna är med och klart jag skalla kolla kanske blir  riktigt bra=) 

Hade ju varit kul om det var Melittas, Ivar eller Lillans barn som flytta in=) 
 
När kommer du att dricka säsongens första glögg?
Snart tror jag=) 
 
 
 
 
#1 - Lisas Vinterland

haha, Leif GW!! Det vore sannerligen en upplevelse ;) kul att du nappade på listan!

Svar: Ja hade ju liksom andas "suckat" högtid i tv rutan=) Klart jag napp på Jullistan=D
Sandra

#2 - Maries strålande jul

Kul att läsa dina svar! Ajaj, det minns jag med julgranen..

Svar: Är så roligt med listor, men svårt å komma på frågor=) Ja den Julgranen :-D men i år blir det en Julgran från pappas skog han får ta yxan å hugg till så den passar på en gång=)
Sandra