sandransjul

Tjuvbakat lite
Jag blev så sugen på att baka något juligt. Något med pepparkaka. Valet stod mellan Cupcakes med pepparkakor eller Chessecake med pepparkaksbotten, vitt och mörk chocklad. Det blev den sist nämnda. Jag har en förmåga att starta bakningen och sambon har en förmåga att vilja "hjälpa" till (läs, tar gärna lite över). Han hävdar att han ogillar att baka men varje gång jag startar med bakningen är han där.  Men som sagt jag är glad att nån hjälper mig =). 
 
Nu är jag så sugen på att prova årets glögg (Blossa 17). Men den finns inte på vårat Systembolag utan måste beställas och tydligen skulle det ta typ 8 dagar, visst kan jag vänta så länge men då är det dags och storhandla igen typ och då kanske jag lika bra kan köpa den i  Uppsala om den finns där. Nån som provat den ännu? Vad tyckte ni? 
 
Imorgon ska jag i alla fall köpa annan glögg, då kommer svärmor och då ska vi gå på Julmarkand. Äntligen =) 
 
 
 
Eftersom den blev försvinnade god och jag glömde ta foto,
så hitta jag en bild när jag bakat den 2010. Mycket gott.