sandransjul

Julstäda
Jag har som tanke att julpynta nu till helgen så man hinner njuta. 1 advent är ju inte förrän i december. 
Jag brukar alltid börja pynta sista helgen i noveber, för senaste åren har 1 advent infallit typ runt där omkring, vad  jag minns.  I alla fall, om man ska julpynta så tillhör att julstäda också. Jag har börjat i tid i år och redan putsat fönster och hängt upp julgardinerna. Först på gatan verkar det som ;-) Men det var nytvättade och strukna så lika bra att häng upp dem. Nu är det bara grovstädning av övriga rum som gäller och att tvätta upp julhanddukar och filtar. Nästa vecka får jag en tvättmaskin installerad hemma ( så skönt) men vill ha tvätten klara innan dess så blir en sväng till tvättstugan.  Sen blir det att dammsuga och skura golven efter att ha gjort rent alla vrår. 
 
För att komma i stämmning med julstädningen så brukar jag alltid kolla på avsnittet "Julstädning" Sunes jul. 
Sen på med lite Julmusik och sätta igång. =)  Blir roligare då!