sandransjul

Drömmer om en vit jul.
Den lilla snö vi hade här om dagen försvann snabbt. Sägs att det ska komma lite mer snö, men tror mer på regn jag. Å vad jag vill ha snö till julafton, gärna advent också men helst hela december. Det värsta som finns är ju om det kommer snö nu och början och december och sen smälter det och blir plusgrader till julafton. 
Snö har blivit viktigare med åren för mig tror jag,kan ju bero på att jag som barn bodde i Skåne och där blåste det mest till jul. 
 
Vi diskuterade jular här hemma och vi kom fram till att julen 2012 var perfekt, då var det snörikt hela december och sen fram till februari. En riktigt vit jul va det. Det vill vi ha, en vit jul.  Eller i alla fall frost i fall man inte kan få allt man vill ha. ;-)  Tycker ni snö är viktigt för julstämningen? 
 
 
 
3 december 2012.