sandransjul

Somewhere in My Memory
Har julbloggen legat, jag har haft fullt upp, fick en reservplats på Förskollärarprogrammet, det blev snabba ryck hade ju fått en viktjänst fram till sista december, med typ världens bästa schema och kollegor.
Men samtidigt tar jag inte chansen nu så kommer jag för det första fortsätta vara vikarie ett bra tag till, sen bli in-lasad men med osäkra förhållande ( sist in, först ut) å ger jag detta nu 3,5 år av mitt liv, så  får jag högre lön och större möjligheter till fast tjänst och arbete ( kan välja). Sen efter att ha jobbat som barnskötare i närmare 8 år så är det roligt att utvecklas =)
I somras sa jag detta är sista sommaren jag sommarjobbar,  men nu så blir det att arbeta även nästa sommar, men hej varför ändra på nåt som fungerar. Så nu är jag sån där student, mycket märkligt nervöst men spännande.

Hur som haver ska jag när jag kommit in i studierna försöka att komma ihåg att julblogga har varit något jag gjort sedan 2009 så den traditionen vill jag ju hålla fast vid.

Nu ska jag berätta att jag faktiskt redan börjat lyssna på julmusik, men detta p.g.a av Musikalgruppen jag är med, ska göra Julkonsert så det är i research -syfte.
Då kom jag och tänka en låt som alltid varit i en favorit.
 
 Den är från filmen "Ensam hemma"  (home alone)  
 
 
 
 
 
Ja just det har ju avslöjats vilket som blir årets glögg, något jag i vanliga fall burkar uppmärksamma samma dag men i år var det sambon som var påläst och jag hade totalt glömt bort att det skulle avslöjas. 
 
Jag har egentligen ingen erfarenhet av kråkbär eller björksav. Men hört att björksav tydligen ska vara bra mot allergi och förskylning. Och Kråkbär läste jag nu tydligen är bra mot njursten och som törstsläckare. 
 
Men jag är ju som sagt också intresserad av flaskans utformining, i flera år har jag tänkt att ställa upp alla flaskor till jul, men min sambo gillar ej plotter på väggar, å jag gillar inte spikhål.
Haha är ganska kalt på våra väggar. Men har vi har troligen beslutat om en hylla till köket så i år kanske då ;-)
 
 Årets flaska var otroligt snygg, gillar den skarpt, den blir nog en favorit utseendemässigt å det skall bli så roligt att smaka, årets glögg den brukar komma i oktober till systembolaget, men såg nu  att det verkar vara beställningssortiment alltså finns inte i butik.  (går att beställa från 1 oktober) 
 
 
 Väldigt fin reklamfilm och årets Blossa. 
 
#1 - ellinor

Klart du fixar att både plugga och blogga! Det krävs ju sin lilla tid men lite kul ska man ju få ha😀

Svar: Men precis så ska man tänka=)
Sandra