sandransjul

Julafton 2016
En lugn och trevligt Julafon, gick upp och åt min obligatoriska julfrukost, med Farmor tallrikar, som andas nostalgi. Gudfar och Gudfars julkoppar.  Sen gick jag runt och sjöng en massa julsånger. Innnan jag tog det obligatoriska julbadet, sen på med finkläderna, jag och sambon konstaterade att vi verkar ha samma kläder varje år. Adde en röd skjorta och Rutig tröja och jag min vinröda sammetsklänning. (man ska hålla på tradionerna). 
 
 Sen begav vi oss till min Pappa och Mamlis ( min pappas fru, som en mamma för mig efter 20 år). Där blev det Jullunch, Julpromenad och julfika. Gud så god kaka Mamlis gjort, känner fortfarande smaken. =) O
 
Vid 14,15 begav vi oss 2,6 mil bort till sambons ena syster med son, där svärmor och svågern var också. Ännu mera Julmat, å brysselkål, älskar brysselkål. Så svulten va man inte denna jul;-). 
Sen vet ni så kom Tomten, eller jag missa ju honom. Men hörde att tomten kom med klappar medan jag var ute ;-)  ( Finsk brytning, lät som Stina Ekblad som druckigt för mycket glögg).  Men barnet kände inte igen "tomten" men tittade väldigt noga.  
 
Sen blev det att städa ordning lite, ut med hundar, koka mera glögg och så blev det Julklappsutdelning. Jag inser ju att folk känner mig, rätt bra. Vin, nagellack, badskum och en "torkmaskinsboll" av svågern. =) (tvätta, bad, vin och nagellack är ju det jag gillar mest).Så så jättefina klappar. 
 
Runt 21,15 kom min mamma och vi åkte till kyrkan, nu är det andra året hon och jag är med i Midnattskören tillsamans så mysigt. ( Hon fira med min syster och min familj på den sidan). Sambon kom sen. 
Jag sjöng solo på en väldigt hög låt, och det gick bra=) Så jag var så nöjd, fick till och med applåder. 
Är inte en flitig kyrkobesökare, men är något så vackert och rofyllt med att avlsuta julafton med midnattsmässa. 
Lugnet. :-). 
 
Sen åkt jag och sambon hem och tittade på reprisen av "På Spårets uppesittarkväll" sen somnad jag gott i soffan. 
 
En lugn, mysig och fridfull jul. Tillönskar alla en fortsatt God Jul och  härliga mellandagar. 
 
 
 
 
 
 
#1 - Sofies julblogg

Tittade igenom dina bilder nu och blev så sugen på jul! :D

Svar: Å vad roligt att höra:-)
Sandra