sandransjul

En liten julig måndag
Idag var jag uppe tidigt började 6,30 på jobbet. Det flesta dagar jag börjat så tidigt har det varit härliga frotsiga mornar,  imorse var det 5 plus grader, varmt men inte lika mysigt. 
 
I alla fall när jag kom till jobbet så kom mina kollegor tillbaka efter att ha varit på resa till Ullreda och jag fick 2 presenter, vad glad jag blev. Skärbrädor och en tomte =)  Den var så söt tomten.
 
Sen gick jag och fika med min gamla dagmamma som jag faktikst hållt kontakten med sedan jag var barn. 
Efter det skulle jag in en snabbis på Ica och handla lite. Å jag blev så glad! Har ju skrivit förut att det borde finnas ett sköljmedel som doftar jul.
 
 Å nu hade det kommit en Winter limed edtion:  Snowdrops and Winter berrie. 
Den lukta supergott, den hamn i korgen och tänk vilken tur jag hade tvätt hemma så nu får vi se om en stund om den luktar lika gott i kläderna.  Å så hoppas jag att både jag och gubben tål den. Jag brukar tänka på både miljö och hud men sköljmedel är liksom som vin. Inte bra men det är gott, ja vin asså men sköljmedel luktar gott. 
 
Min dröm skulle vara att bo i en julpyntad tvättstuga, och så skulle jag leva på vin och köttfärssås och spagetti. 
Kanske lite citronvatten då och då.