sandransjul

Jag som älskar Lavendel
Hade totalt glömt bort att det idag var den stora dagen , dagen med stort D: 
Idag avslöjades årets Blossa.  Men som tur är finns det andra Julbloggar som har koll så man behöver inte oroa sig att man missar nåt =)  
 
I alla fall jag skulle nog behöva en mugg av den där Lavendelglöggen, då jag den senaste tiden varit som en "Jultomte hög på knäck och polkastänger, där renen har rymt och julklapparna är borta"  
Inte så illa kanske men nära på ;-) 
 
Jag älskar Lavendel! är en av min favoritblommor samt att jag älskar doften lavendel på handkrämer, rökelser, doftpåsar och dyl.  Varje sommar köper jag en lavendel i kruka, till balkongen eller altanen vid stugan, så brukar man få fina fjärilar och snurrande humlor på köptet  å doften sen, mm =)
 
Hur det smakar i glögg kan jag faktiskt inte tänka mig, men det går ju att baka med. Jag  hoppas det smakar gott för är rikigt sugen på att prova Blossa 14, just pga av att det är Lavendel.
 
Lavendel sades förr: vara både bra för celltillväxten och motverka acne. Även vara bra för mage och tarm. Verka  antispetisk, lindrande på sår och bett samt lugnade och rogivande så rogivande att både barn och vuxna somnade lättare i fall man gjorde huskurer med lavendel. 
 
Så för mig så låter det ju som en perfekt Blossa 2014 ;-) 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
#1 - svensk Jul

Vet ej vad jag ska säga känns lite för somrig för min smak. Men hoppas jag blir överraskad och kommer att gilla den.