sandransjul

Dagarna går, sakta men säkert.
Va ett tag sen jag skrev nu, men har faktist inte hänt så sådär otroligt mycket juligt hos mig.  
Jag har pluggat, jobbat och varit på marknad och städat. ( börjar kli i "städfingarna" längtar till att få Julstäda) 
 
Inget julte i år igen hade, Tegubben tagit fram till markanden
Så blev Adde som shoppa älg- och renkorv och en någon slags rökt fisk ( jag kan inte namnet)  och sen blev det någon lott men annars va det inget att hurra för. Inte ens strumpor hitta jag.  Men är trevligt att bara gå å titta med och att det händer något=)
 
I oktober är det Julmarkand i Österbybruk att se fram emot det brukar vara trevligt=) 
Hoppas på riktigt kyligt väder. 2011 var ett riktigt mysigt markands år då var det kallat och klart.
 
Just nu har vi varmt på Upplandskusten i mitt tycke för årstiden. 
Och det ser ut att bli kyligare för att sen bli varmt igen. Är fortfarande till största del grönt hos oss. 
 
Jag blir alltid lite nervös när varmen håller i sig länge in på hösten, förra året var det ju 17 grader i oktober hos oss och sen blev vintern som den blev.  Denna höst får gärna var lite kallare. Så där så man kan sätta på sig höstkängorna, basker och en halsduk  och sedan  elda i brasan i stugan, just nu är det fortfarande för varmt enligt mitt tycke.  Det man kan tycka är trevligt är att kvällarna blir mörka så man kan tända ljus=) 
 
 
 
 
 
Efter att ha jobbat med att städa hela sommaren så får jag lite smått panik om det inte ser välvårdat ut hemma. 
Igår fick jag lite städångest blev till att olja in köksbänkarna, dammsuga bakom kylen, dammsuga och skura golven.  Tror dom senaste helgerna gått åt till städning. 
 
 
 Markand i stan 
 
Julmarknad i Österbybruk 2013 
 
 
 
 
 
 
 
Snö till Advent och Jul tack =)