sandransjul

Julplaner 2013 Del 1
I år blir julafton i Bromma med sambon familj är första gången jag firar med dom trots att jag varit ihop med karln i 8 år.
Men fram till förra Julen så delade vi faktiskt på oss.
Jag firade jul med min familj å han med sin. Men förra året besluta vi att fira jul med min familj hemm hos oss eftersom hela min familj fick plats i vår då nya lägenhet. Å eftersom alla nu bodde så pass att det passa. Så nu i år blir det svärföräldrarna som för äran att ha "julgeneralen" på julafton;-) 
 
Så antagligen åker vi på julaftons morgonen. För min å Addes tradition att öppna julklappar å drick ett glas" Capten Morgan" när 
Klockan slagit Julafton hemma måste kvarstå.  
7 års tradition bryter man ej....;-)
 
Det var julaftonen det och dom  andra planerna är
 
SKANSEN Julmarkand. Älskar det å älskar Skansen.  Skulle vilja bo i ett av dom gamla husen.
Vi brukar köpa bullar i bageriet när vi kommer sen kollar man in husen och  djuren.
Sen blir det Julmarkand på bollnästorget. En renklämma å en titt i Seglnora kyrkan.
Man får julstämning med andra ord. 
Julkör på Skansen 
"Mitt" hus i alla fall i mina drömmar.
 
Bageriet
 
 
 
 
#1 - Victorias Jul

Jag och maken delade också på oss tills vi fick barn men vi träffades alltid på julaftonskvällen

Svar: Ja är det ju bästa att umgås med både familjen sin och mannen sin på Julafton. =)Hur det blir när vi skaffar barn tror jag skaffar ett stort hus och dra dit alla familjer kanske;-) hur gör ni? nu med barn vill säga på julen?
Sandra

#2 - johanna

det låter som underbara planer :) skansen är verkligen toppen att vara på vid jultid, jag vill också tid i år :)

Svar: Ja hoppas alla kan förvekligas också=) Ja Skansen är ett guldkorn, mysigt året om men underbart Juletid=)
Sandra