sandransjul

Det kommer närmare nu
Idag hade vi tvättstugan. Så nu är alla täcken och dyl upptvättade inför Jul. Idag var jag in i förrådet och lokaliserade alla Julsaker imorgon när tvätten torkat så skall jag ta fram alla Julkartonger och sortera. Skall även ta och tvätta och stryka Julgardinerna. Eller Adde får styrka eftersom han verkligen kan stryka så det blir slätt å fint. Sen fortsätter operation "Julstäda" för på fredag eller på torsdag blir det att Julpynta. 

Idag var även pappa och M så nu har jag beställt Adventsgran att ha på balkongen till torsdag=) Sen lite En eller granris att ha krukor inne. Vill inte ha "klassiska Julblommor" på grund katterna men även då jag är lite överkänslig mot någon av blommorna men kan inte minnas vilken så tar jag det säkra före det osäkra, 
 
Å tänk att på söndag är det 1 december och 1 Advent. Nu har det startat den bästa tiden på året =) 
Försökte få en "julig bild på Ruffe  gick så där är svårt att ta kort på en svart katt. 
Men han var för söt=)