sandransjul

Dag 30 – Tio juliga saker vi inte vet om dig än.
Jag älskar Julpsalmer 
 
Jag är kluven till vitt och silver till jul. Tycker om dessa färger men vet inte om det passar "min Julstil" som jag tänker mig. 
 
 
 Jag brukar drömma mardrömmar att jag missar Julen. Antingen sover jag bort december och Julafton eller hamnar i någon slags koma och så väcker någon mig lagom till nyår och säger att jag faktiskt missat Julen. 
 
 
Vill gärna ha en Julkyrka som julpynt ( en sån spelar) 
 
 
Jag äter smakar enbart fisk till Jul och midsommar.  ( och om jag är på middag och inte vill verka kinkig) 
 
 
 Tröttnar ofast på Julmust, glögg och pepparkakor lagom till Julafton. 
 
 
Jag tänker varje år att det skulle var mysigt att gå på Julotta men enbart kommit iväg en gång på 25år. 
Det var det året jag skulle konfimeras tror jag. 
 
 
Min drömjul är  i ett stort hus. Med långbord i ett stort rum, där alla nära och kära som vill komma får plats.  En stor gran med massa klappar och massa barn som springer om kring och glögg i stora lass, någon som spelar en julsång på ett piano.   Alla är i alla fall någolunda glada och tycker Julen är sådär härligt mysig för dom får bara njuta av att sitta och ta det lugnt. 
 
Jag blir mer tacksam för det goda i Juletid och ser lite ljusare på framtiden
 
 
Detta visste ni nog redan men jag får alltid en liten livskris och ransakar mig själv och allt annat lagom till Julens saker ska tas bort och får alltid lite ångest.