sandransjul

Tant Sandra
Gjorde synundersökning idag eftersom Adde ändå fixat nya glasögon. Jag har egentligen inga problem förutom att jag får ont i skallen och har reumatiskt så skall kolla ögonen då och då där av. Hahaha höll på skratta ihjäl mig efteråt. ;-)
 
Ingen större fel på synen förutom att jag var överansträngd i ögonen, Ögonmuskelaturen behövdes tränas och så var jag tydligen "lätt skeldögd". Slapp glasögon men skall nu ha träna ögonmusklerna genom att håll fingret i ögon höjd och flytta det närmare, (typ Fylletest.) och köpa läsglasögon på affärn +1. Blev liksom 20 år äldre på någon halvtimme och mer och mer lik min mamma och min  svärmor;-)  Så nu sitter jag här med mina röda läsglasögon.
(klart vi tar Juliga)   
 
Jadå det är ju komiskt men blev ju billigt för mig, lite skillnad på 15 kr och 2000kr =D 
Å sen ni! så kom jag till våran Outletaffär och ser att dom plockat fram Julsaker. Då kan man väl inte sura över att man blev 20 år äldre, skeldögd och dålig ögonmuskler på en halvtimme.    
 
Nu ni kanske det börjar bli dags för butikerna att plocka fram Julprodukterna, Äntligen! =) 
 
Tar med mig läsglasögonen nästa gång så jag ser priset på Julsakerna =P 
 
Å så var det en vacker höstdag med idag=)