sandransjul

Stockholm imorgon
Idag fick vin fin besök av lille W (Addes systerson) och W:S mamma Bella. Var så mysigt att ha dom här=)
Och imorgon beger vi oss till vårt förra hem och Stockholm, är min svärmor som äger förra lägenheten så vi har fått förlängd slutstädtid på lägenheten och Adde har ju jobbat i princip varje natt, det senaste månaderna så nu är det dags. Skall bli spännande och se gamla Hjortis igen=) Sen kan jag tänka mig att glömt en Jullåda i källaren=O 

Snart dags att på allvar börja skriva inköpslistor inför Jul, framför allt inköpslista inför 1 Advent=) Börjar få panik nu, inte hittat "våra" Julgardiner ännu, fruktansvärt=/ Sen måste vi ta oss till stugan för att hämta Julpyntet också, så nästa vecka får bli en fixar vecka helt enkelt inför Advent och Jul och rep x 2 inför Julkonserten och rep x 3 inför Julmusikalen.  
 
Och nästa helg är det dags! Äntligen är det Julstädning, Här kan vi vara rörande överens att det är ordet Jul i Julstädning som ändå gör det lite pirrande i magen=) Måste påmmina mig själv att köpa en fönsterranka så jag kan tvätta fönsterna=)  Putsa fönster är min ny favorit inom städning och självklart mopning;-) 
 
 
Ja sen gott folk kryper det allt närmare 1 december, imorgon är det som sagt 2 veckor kvar dit=) 
 
I förra lägenheten fanns detta träd utanför köksfönstet, var ett fint träd 
som jag alltid tyckt om sen jag flytta in. På våren vänta man på upptäcka att "knoppa"
 för att sen bli grönt och på vintern vänta på att snön skulle falla på det=) 
Saknar nog jobbet och trädet mest när jag tänker efter ;-)
Tyder väl på att man trivs bra där man bor nu=) 
 
#1 - Julbloggen - Min Vintersaga

Jaa jag tror hon kan bli jättebra!! :D Spännande att se hur hon sköter sig :))

Svar: Ja ser fram emot Julafton med henne på tv=)
Sandra