sandransjul

Julplaner 2012
Tjo såhär mitt i sommaren fast man kan ju tro vi är mitt i oktober med detta väder. Hur som helst så har jag haft en härlig semester vecka med massa mys och firat min 24:e födelsdag med storkalas här hemma. Så trevligt med festligheter och jag kände mig väl uppvaktad. =) Måste ha fler kalas är ju så skojigt=)
 
Får bli glöggfest i Juletider. I år har jag bestämt mig för att bryta lite traditioner för nu med ny flytt kommer nya tider och 2012 känns som förändringens år. Hör och häpnad jag kommer Klä Julgranen inna 23 December=O 
Vill ju njuta av Julgranen så funderar på den 19 december eller nåt. 
 
Sen tror jag bestämt att vi firar Jul i nya lägenheten å bjuder in Pappa och M, Faster med man och kusiner.
Arbetar på att få ner syrran med Familj från Dalarna men kan bli svårt men den som lever får se.  Hoppas kan man ju alltid. Vill ju ha alla jag med på Julen=)
Sen eftersom jag ej ännu har egna barn har jag alltid velat fira med systerdotter eftersom det är något speciellt med att barn och Julafton, kan sakna känslan man hade som barn på förväningarna. Men nu börjar hon bli stor tonåring kankse inte blir jättearg för att gamla moster inte kommer just då=) Klappar får "ungdomen" ändå;-)
 
 
Men ska bli mysigt att fira hemma hos oss å slippa åka tåg å greja. Å så slipper ju jag å Adde dela ut klapparna mitt i natten. Även om det är en mysig tradition så. Men saker kan ju ske så man vet aldrig kanske sitter på ett tåg på julafton men planen är som ovanstånde. 
 
Å Just det måste ju införskaff nytt Julpynt, Adventsstakar och stjärnor till nya lägenheten så det blir s¨å där fint å Juligt som man vill ha det=) 
 
 
På återseende=) 
 
 
 
 
#1 - Maries strålande jul

Mysigt att planera julen i ny lägenhet. Det gör du rätt i som tar in julgranen tidigare, sedan jag väl började med det vill jag inte vara utan att få njuta av granen innan jul.

Svar: Ja skall blir spännande =)
Sandra

#2 - rosi

Jag "syndade" förra året och tog in granen redan till 1:a advent. Den stog sig ända tills jag kastade ut den i januari utan att barra. Det var en fröjd att vakna varje morgon och se den glittra och få mysa i vardagsrummet på kvällarna med den fantastiskt vackra granen varje kväll under hela december. I år kommer du att få komma in lika tidigt.

Svar: Å vad mysigt Juligt det låter:-) Är lite sugen, jag funderar lite om jag skall ta in den till 2 advent och hoppas den håller sig =) I värsta fall får jag be pappa hugga en till om den barrar för mycket=D
Sandra