sandransjul

Vem är denna Tomte?
Jaha ja har ju inte närmare presenterat mig trots några år med bloggen (eller har jag?) Hur som helst är jag en sån som oftast glömmer hur gammal jag är men fyllde år i Juli å då blev jag 24 år sägs det;-) Kan säga att nog alltid efter 20 varit lika gammal :-P

Mitt namn är Alexandra men eftersom mina föräldrar själv verkar tycka det är ett långt namn så lyssnar jag gärna till flera andra förkortningar och blir i olika sammanhang lite osäker på vad jag heter;-) 

Jag är född i en uppländsk "småstad" och är ett lyckligt skillsmässobarn vilket gjorde att jag i några år bodde i Skåne med min mamma och styvpappa och hälsade på i Uppland på lov och helger. När jag var 16 flyttade jag till min syster för att plugga upp betygen med bra reslutat=) När jag var 17 år träffade jag "mannen i mitt liv" A, när jag var 18 flyttade jag till honom i Stockholms innerstad och gjorde klart gymnasiet efter lite uppehåll med praktik sen efter studenten jobbade jag på förskola.
 
 
2011 på våren fann vi av en slump vårt älskade landställe bara några 100 meter från A familjs landställe och en skog från mitt barndomshem.
 
 Under hösten och våren så började vi fundera på att kanske göra en förändring i livet. Vi behövde större lägenhet och med vår ekonomi så fanns det inte alternativ i innerstad så vi letade på landet efter något passande. Å så hittade vi en lägenhet som ropade vårat namn det "stod liksom redan på dörren" =) Vi började räkna på fördelar och nackdelar. Alla våra närmsta vänner bodde här. För första gången på många år bodde min mamma och pappa med 3 mil till skillnad från nästan 70 mil. Å vår älskade Ängsbacken var bara 20 minuter ifrån=)
 
Så efter mycket om och men sa jag upp mig och det blev flytt "hem" så nu jobbar jag med annat för tillfället och A har ett jobb som ger inkomst. Sen får framtiden avgöra resten, men som jag alltid sagt jag vill att mina barn skall växa upp med närhet till skog och äng för det finns inget som sätter igång leken som att gå upptäcktsfärd i skogen, " Det stora bergen" (som idag är ett litet berg i skogen) eller att ro gummibåt i kohagen och cykla det snabbaste man kan på en grusig väg en varm sommardag och åka skridskor på en frusen åker på vintern=)
 
Å våra små kattpojkar får var ute  å vara fria små kissar, som älskar att komma hem å mysa med matte och husse när vädret tryter. 
 
Annars har jag inga såndär superintressanta saker som jag ägnar mig åt. Jag tycker om Zumba och att Sjunga då tillflle ges. Annars står vänner och familj högst på priolistan på fritiden och en god bit mat och ett gott vin. 
A kan laga världens godaste mat, alla andra kockar kan slänga sig i väggen. Hahaha är lite irriterade att gå på resturange när man kan få hemlagat som smakar lika gott;-) Att umgås med dom man tycker om är väl ett väldigt givande intresse kan jag tycka. 
 
Ja nu vet ni nog det mesta om mig å allt "Juliga" sparar jag till ett annat tillfälle=) 
 
Är det några följdfrågor så bara kommentera så svara jag=)