sandransjul

Julafton om ca 1 timme
Oj vad fort en dag går,  tänk när man var lite att denna dag dan före dan gick så otroligt sakta:/ Man bara vänta på att den skulle ta slut så det blev Julafton. När jag var liten så vaknade jag alltid på morgonen och tittade i min paketkalender och där i låg en lapp som det var ritat en ledtråd på, då fick man gissa vad det var för något dom ritat på pappret, sen fann man en lapp till, en lapp till,  flera lappar och till slut så hitta man en Julklapp och det var Klappjakten. Sen var det bara att sista och vänta när  på   gästerna, Kalle anka, Julmat för att efter en evighet, så knacka det på dörren och Jultomten kom! Den rikitiga Jultomten med skägg och allt fast ett år då  vi hade besök från USA kom Ronald Reggan ( gammal president) men det gick bra det med.

Sen rev man liksom upp paketen en efter en, minns ett år då jag fick en baby born docka, så glad jag blev den dockan var med i flera år.  Gick i arv till min systerdotter sen:)
Just dockor minns jag mycket, fick en älsklingsdocka till Minette och en Skrållan docka som pratade om man tryckte på en knapp, men efter ett tag när batterierna börja ta slut så lät hon skit packad,
Jag heter Sckrollan.... MAMAAA

Minns en Julafton då min systerdotter var 2 år och fick en docka som var större än henne själv, den där dockan fick heta Eva efter en dagisfröken.  Det såg otroligt roligt ut när systerdottern släpade Eva dockan efter sig eftersom hon var så otroligt stor:O  Den där dockan gav folk nästan hjärtattacker när dom gick in hennes rum eftersom det såg ut som en unge som satt och sov.


Nu för tiden kan man ju vänta på Julklapparna man tycker ju Julen är slut när man öppnat alla paketen,
MMM nu är klapparna öppna, ska vi knäcka lite nötter kanske?
Nu uppskattar man maten, Kalle Anka och att  se barnen i familjen glada över paketen.


Som sagt  ej långt kvar! Jag å Adde har uppsittar kväll  med glögg och har precis spelat TP.
Själv har jag hunnit med Julbadet eller Julduschen och är nu ren från topp till tå!
Imorgon är det bara att gå upp, leta klappar, äta Julfrukost och klä på sig för att sen åka till  tåget å med tåget till släkt å fira Jul=)