sandransjul

Auld Lang Syne
Ni som läst min blogg sedan förut vet att jag berättade i september att min älskade pappa drabbats av ett  besked: att han har obotlig cancer (prostacancer). Då visste vi inte mkt pga av att det var nytt, men nu vet vi att cancern är spridd till flera ställen och man inte kan säga vare sig bu eller bä. 
Allt beror beror på hur hans cancer svara på olika behandlingar osv. 
 
Jag sa att jag kanske inte skulle vara så aktiv här, jag hade tänkt att jag skriver när andan faller på. Ibland är det så skönt att tänka på Julen och skriva här, för det har jag gjort i sen 2009. Kan känna ibland att det blir samma sak år ut och år in, men det är ju lite så julen är.  Därför man gillar julen! Den är liksom liknade varje år, trots att livet förändras. Oberonde på vad livet bär så kommer Julen, som en slags trygghet. 
 
Jag har alltid sett mig som ett "skyddat" barn, ( nu vuxen) det finns alltid nån där i min bråkiga familj som stöttar mig, 
Men det finns situtioner som inget "skyddnät"kan skapa barriärer mot. Cancer är ett exempel på detta. 
 
Det finns många fler exempel: Därför uppmanar jag: Kommer du inte på vad du ska ge nån i år, så skänk en slant i deras namn till att främja forskning, till exempel inom nåt som berör dig eller personen du ger julgåvan. 
 
Jag är så tacksam för alla dagar jag fått med min pappa, och alla dagar jag kommer få med honom, oberonde på hur många<3
 
Jag önskar att varje barn får flera dagar, timmar,  minuter, sekunder med sin föräldrar. 
 
Min pappas önskan är att inget BARN ska drabbas utav Cancer.  
 
Det handlar inte om att stödja just Cancerfonden utan att bidra, köp ett julklappspapper till förmån för Hjärt/lugnfoden, Skänk vaccin till Unicef, Ge julklapp för läkare utan gränser osv. Gör nåt ,för nån helt enkelt. 
 
Låten i filmen: 
Auld Lang Syne är förövrigt en av mina favoritlåtar: Ulla Billqvist sjunger den som: Godnatt valsen, förövrigt är den förknippad med just nyårsafton i engelskatalande länder. Osv.