sandransjul

Jul på Österbybruk herrgård.

Idag var det så dags för Julmarknad. 

Det va Jag, sambon, hans systerson och svärmor. 
Jag antog att att det skulle va mycket folk men det va fanken närmare koas med folk. Man fick köa hela tiden och såg knappt något alls. Folk va som galna att provsmaka och det va inte så att man provsmaka, handla och gick utan folk stod å mumsa gratis. Utan att handla. Tråkigt jag provsmakar gärna men jag vill ju kunna handla. Så till slut räckte jag fram handen å sa att jag gärna handlar. Säljaren såg lite förvånad ut att jag bara ville handla. Folk va som galna å puttade runt en så vi besluta att köpa allt vi visste vi skulle ha å ta oss ut för va lite rädd att systersonen skulle bli trampad på av galna tanter och dyl. Jag lyckades få tag i glöggen och godiset och svärmor ål. Sen såg vi nästan inget mer. Synd. Vi gav upp lite. Nästa år måste dom nog strukturera om lite. På väg därifrån blev det trafikstockning på Stockholms vis nästan. :-) Vi åkte å handla middag och åkte en tur till gruvan istället. Sen tog vi fika hemma i lugn och ro. Nu har jag min glögg i alla fall och mina karameller.