sandransjul

Jullista

Hittade en jullista hos Helens underbara jul den måste man ju svara på =) 
 
 
Hur länge har du julbloggat?

Sedan 2009. 
 
Varför började du?

Ja jag älskar julen och går under smeknamnet Julgenralen i familjen.  Så jag tänkte om jag skaffar en blogg vad ska den handla om?  Jo julen såklart. Så blev det. 
 
 
Vad är det absolut roligaste med julbloggeriet?
Att ha möjlighet att dokumentera sina "jular" samt få dela med sig av sin julfeber till andra som är intrsserad av samma sak just julen. 
Brukar du delta i jultävlingar?

Inte i bloggar men på andra sidor på nätet. Typ Julkalendar. 
 
Vinner du?

Ibland, har vunnit några gånger faktiskt. 
 
När börjar du lyssna på julmusik?

I augusti smyglyssnar jag lite sen blir det mer och mer=) 
 
 
Vilken julfilm ser du först?

Tradgedi på en lantkyrkogård eller Tomten är far till alla barnen. 
 
Vad är godast: Pepparkakor eller Lussekatter?
Lussekatter.
 
Måste det vara snö på julafton?
Ja, men frost går också bra i värsta fall. 
 
Var firar du helst jul?
Hemma.
 
Vilken julblogg har du följt längst?
Hittade hennes julwebbsida redan på början av 2000-talet. 

Har du tips om någon ny julblogg?

Oj ingen sådär på rak arm.
 
.
Vad ska en bra julblogg innehålla?

Julstämmning och personlighet. 
 
Med vad fotograferar du dina julbilder?
Mobilen 
Kommer du åka på någon julmarknad i år?

Österbybruk julmarknad förhoppningsvis, önskar jag kan bege mig till Skansen också. 
 
Varför vill du att folk ska läsa just din blogg?

Ja jag skriver som en kratta, och bilderna är inte alltid perfekta men jag gör det personligt och från hjärtat och så hoppas jag att min julglädje och julkänslor kan glädje det som läser helt enkelt. 
 

 
#1 - Annie

Jag har aldrig hört talas om filmen 'Tradgedi på en lantkyrkogård '? Vad handlar den om?

Svar: Tragedi på lantkyrkogård är "nyinspelning" av en deckare av författaren Maria Lang. En deckare i juletid helt enkelt =D en favorit det senaste åren när man längtar till julen. Sen är jag ju helt såld på 40, 50 och 60 tals deckare. Då det var så enkelt att det var svårt att gissa mördare;-) https://www.moviezine.se/movies/tragedi-pa-en-lantkyrkogard
Sandra

#2 - Maries strålande jul

Jag gillar julstämningen i din blogg😊
Filmen tragedi på en lantkyrkogård har jag aldrig sett, får jag nog kolla upp.

Svar: Tack så hjärtligt =) det värmer! Tragedi på lantkyrkogård är "nyinspelning" av en deckare av författaren Maria Lang. En deckare i juletid helt enkelt =D en favorit det senaste åren när man längtar till julen. Sen är jag ju helt såld på 40, 50 och 60 tals deckare. Då det var så enkelt att det var svårt att gissa mördare;-) https://www.moviezine.se/movies/tragedi-pa-en-lantkyrkogard
Sandra