sandransjul

Baka, julklappar och Julkonsert
Sådär men vad dagarna alltid springer iväg i december. Jag har avslutat en distanskurs och jobbat så känns som jag bara ätit, sovit, skrivt och jobbat.  Men C fick jag på kursen så det var värt alla timmar svett och vånda.
 
Jag är en sån som nästan aldrig är sjuk *peppar, peppar *  men om jag stressar så blir jag liksom förskyld, får ont i kroppen och magen allt på än gång.  Och eftersom jag är hypokonriskt lagd, så får jag alltid dödsångest och inser att jag börjar bli till åren ;-) 
( fyller 27 nästa år) men visst blir man lite sentimental och rannsakar livet lite extra i december? det är ju trots allt ett helt år som gått. Kanske bara jag som är lite så. 
Så kombinationen stress över jobb, studier och livet i stort, har gjort att jag glömt julbloggen lite.  Men nu så har jag bestämt att jag inte skall "oja mig" förrän efter nyår i alla fall =D 
 
 
Denna vecka har jag varit "ledig" så det är först nu jag börjat känna att Julen kanske är på gång. Tyvärr har vi i Uppland väldigt tråkigt väder, grått och regnar mest hela tiden.
Jag kräver inte vita drivor men lite vitt så det täcker marken, eller frost. Tror tyvärr vi får en grågrön jul i år, sen får vi nog vinter i jan och februari, men än finns det ju hopp =) 
 
Men hur som haver, igår var jag in i Uppsala och handla julklappar och sen blev det Julkonsert med Sanna Nielsen. Var mycket trevligt och mysigt=) Och vilka platser vi fick, jag vann ju biljetterna och det var superplatser.  Inte för långt fram och inte för långt bak och i mitten.