sandransjul

Ovanlig Julfakta
Tog mig an Maries julutmanning. 
 
Så nu kommer lite ovanlig, nödvändig och onödig julfakta av mig.
 
 
Jag har en stor familj som är kärleksfull men rörig. Jag har tillexmpel en syster och bror som är min storasysters (vi har samma mamma och dom samma pappa) syskon men eftersom vi vuxit upp ihop så klarar jag dom mina syskon och deras mamma och pappa kallar jag "moster" och morbror"  I alla fall min "moster" är från Polen och därför har vi vissa tradtioner på Julafton när vi firar ihop.  Vissa maträtter på julbordet tillkommer.
Men vi bryter även oblat med varandra och tillönskar olika goda saker som skall ske kommande året. Sen äter man obladet man fått så blir många oblat bitar=) 
 
 
Jag får lite smått psykbryt när julen är slut och blir deprimerad i princip. Håller ofast i sig smått till vårkanten. Allt roligt uppladdning blir urladdning. Hypkondri och stress 
 
Jag försöker intala mig själv att jag gillar att handla Julklappar på stan men det blir liksom aldrig sådär mysigt som jag tror ;-) bara stressigt och går alltid åt för mycket pengar. 
 
 
Jag tycker alltid det fattas pengar för att man skall kunna göra allt roligt man vill till Jul;-) 
 
 
 
 
 
 
 
 
#1 - Maries strålande jul

Kul att läsa dina svar och kul att vi är uppvuxna nära samma stad!

Svar: Rolig utmaning
Sandra

#2 - johanna

Haha, det där med att handla julklappar på stan kan jag verkligen känna igen mig i. man intalar sig att det ska bli supermysigt, men man har mest pengaångest eller så blir man kall och trött :P jag ska också göra den listan tror jag :)

Svar: Tack å lov för nätshopping;-)
Sandra

#3 - Ann-Charlotte

Skönt att se att jag inte är ensam om att bli deprimerad när julen är slut...Känns otroligt tungt att man måste vänta så länge till nästa...varav min dagliga konsumtion av julbloggar mm. Depressionen blir inte bättre av att jag är helt pank efter att ha fixat massor av julklappar och köpt varenda tidning med julinspiration som finns...:)

Svar: Hahha borde verkligen vara jul oftare:-)Å man borde vara rikare i juletid
Sandra