sandransjul

Jag är!
Såg hos Jul hos Linda att hon presenterat sig själv så jag göra likadant. Dock tror jag jag skrev förra året men vi kör igen för en liten presention är ju alltid roligt. 
 
Hur som helst nu kanske ni tror att jag heter Sandra pga av Sandransjul men egentligen är Alexandra. 
Men eftersom jag under åren blivit kallad Sanna av ena delen av familjen och släkten, Sandra av andra och ibland även Alex så svarar jag liksom på  flera namn. 
 
Jag har haft samma gubbe i mer än 8 år. Adde träffa jag som sommaren jag skulle fylla 17. Vi har inga barn ännu men hoppas på några i framtiden. Där emot har vi  3 katter duger det med , så länge;-).  
 
Jag är utbildad barnskötare, Funderar på och plugga till Förskolelärare.  Jag har arbetat framför allt i Stockholm där vi bodde framtill förra året då vi flytta till mina hemtrakter.
Älskar att vi flyttat hit, "nya"  lägenheten och livet här men på arbetsfronten går det trögt, så just nu är jag "arbetsbefrid" men söker jobb å hoppas på det bästa:-) 
 
Ja annars om dagarna och kvällarna så gillar jag att umgås med vänner och familj , sjunger i en musikalensambel och sen blir det även turer till våran stuga när tillfälle och väder tilllåter.  Ett varmt bad med tända ljus och ett glas vin är också en favorit att ägna en kväll åt. 
 
Med Julen gillar jag att fantisera och planera, förberdelserna och myset innan själv Julafton. 
Dricka glögg och lyssna på julmusik. Äta "Julfrukost" en adventsmorgon, fundera på julklappar och se adventsstakar och stjärnor i folks fönster på promenaden. 
Älskar alla dagar från Advent  till Julafton. Egentligen halva november för man längtar efter advent och hela Julmånaden.
 
När det kommer till Julpyntet har jag nog en" blandad stil" helt enkelt men håller  med "Linda" att "shabby chick" julen går fet bort. Jag vill ha många tomtar, rött och guld och lite vitt :-)  
 
 
Å  så här ser jag ut bakom dataskärmen. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
#1 - Jul hos Linda

Kul att du hängde på :)

Svar: Roligt å hänga på:-)
Sandra

#2 - Maria

Jag håller med om att rött, guld och tomtar hör till julen, är inte mycket för shabby chic stilen heller. Hoppas du har en bra Alexandra, kul att läsa din presentation!

Svar: Ja "hemtrevliga stilen" kanske kan kalla den är allra finast; -)Jag önskar även dej en bra dag :-) ( kväll)
Sandra

#3 - Maria

*Hoppas du har en bra dag Alexandra, ska det ju såklart stå! :)