sandransjul

1 September
Äntligen tillbaka eftef 2 nätter på sjukhus med misstänkt blindtarm.
Men i fredags hade sänkan å blodkroppar samt feber blivit bra så fick åka hem om jag lova komma tillbaka i falll det blev mer problem. Men eftersom jag har sån sjukhus skräck så var det så befriande att komma hem. Så nu hoppas vi blindtarmen håller sig som den ska i framtiden:-)

1 september idag och 3 månader kvar till 1 december och 1advent då allt roligt och mysigt börjar på riktigt. Tiden innan julafton med att julmys. Älskar just 1 advent jag kliver upp på morgonen. Dukar fram en härligt juligfrukost sen tänder man 1 ljuset å så vet man att nu är det dags på riktigt:-) Sen ska man helst glida runt i pyjamas så länge som möjligt å ha tända ljus å senare blir det en kopp glögg :-) Å alla fönster är julpyntade hemma och mysigt:-) 
 
 
Å nu börja min julfeber! Vill så gärna det ska komma lite julnyheter på ellos eller jotex snart. Vill kolla på tomtar och annat som hör julen till:-) Nu börjar höstvädret komma till Roslagen så skulle sitta fint med lite julsaker att spana på:-) Har ni några webbbutiker med julsaker ute så tipsa gärna:-)?
 
 
 
 
 
 
 
 
#1 - Elin

Åh det där lät ju helt galet mysigt om 1a advent. I år ska jag plocka fram alla julsaker (förutom granen) några dagar innan advent så allt är framme och helt juligt perfekt på 1a advent. För förra året hann jag aldrig ha det sådär härligt som du beskriver, istället höll jag på å fixa inför jul heeeeela dagen och hann inte ens tända första ljuset.

Svar: Låter som en toppen plan du beskriver:-) 1 advent är sannerligen julens första stora mysdag tycker jag:-D
Sandra

#2 - Denise

Åh jag vet hur det är, det där med blindtarmen. Men jag skulle rekommendera att du får operera bort den! Såna smärtor jag hade i ett år som bara blev värre och värre låg vaken hela nätter med en j"ävla smärta ibland till slut fick jag så ont så jag visste inte vad jag skulle göra, som tur va fick jag åka akut till sjukhuset (inte med ambulans)och efter operationen såg det att blindtarmen var dubbelt så stor, med massa ärrvävningar (tror de kallas så?) och skulle jag ha kommit in lite senare skulle den högst troligen spruckit. Vill verkligen inte skrämma upp dig, men tänk dig för så det inte går för lång tid!:/ (i början hade jag inte jätte ont, men som sagt det blev värre för varje gång)

Hoppas det blir bättre och lycka till! :)

Svar: Nej då min pappa hade precis som du beskriver, så jag liksom är förberedd på det värsta; -) jag hoppades dom tagit bort den på än gång faktiskt men fördelen nu är nästa gång det händer om det händer, vet jag vad det är å får dom banne mig ta ut"skiten" på en gång:-) Tack för du dela med då har man lite mer" kött på bena"när man vet andra råkat ut för liknade. :-)
Sandra

#3 - Denise - Min Glittriga Jul

Jag vet inte riktigt hur jag ska svara tillbaka på samma "tråd" om man nu kan det haha, så jag skriver en ny bloggkommentar!

Okej, men va bra då! Usch jag blir alltid orolig för andra som känner av blindtarmen, då man vet att det är jätte jobbigt :/ men jag kan även lova dig att det kommer bli så mycket bättre sen, jag har inte känt av något obehag/smärta eller liknande och nu har de snart gått två år efter operationen! (: Håller tummar och tår att allt blir bra :)

Svar: Tack :-) vi hoppas på det bästa annars hoppas vi dom tar ute "skiten" i rättan tid:-)
Sandra

#4 - Alexandra

åh, var har du hittat dom där tomtegardinerna? =)
Har letat länge efter mysiga tomtegardiner..

Jag har hittat många julsidor när jag googlat om det, tex:
http://www.julglitter.se/
Amazon.com

Men mitt tips är att googla dig fram, då hittar du det du själv vill ha :)

Svar: Å tack för tipsen:-) Dessa gardiner hittade sambon på hemtex förra året efter att jag letat gardiner med tomtar i flera månader:-)I bland ska man lita på männen; -)
Sandra