sandransjul

Vad gör mannen till Jul
Läst på Monicas Jul inlägget " Vad gör männen till Jul"  och skratta så jag kikna. För om jag skall se till min egen familj och vänner så är det nog mest kvinnorna som är Julgalna, fast är nog mest jag som är en "Christmaszilla" som min ena svåger sa;-)  
 
I alla fall hur det än nu är med min Julmani så är det rätt jämnställt här hemma i Juletid
Att min sambo skulle Julblogga finns nog inte på kartan, tror inte ens han läser min Julblogg. 
 
 Det är faktiskt mer troligt att ni skulle se Adde ( min sambo) Julpyssla än mig och det beror nog på att jag säger: " Kan vi inte Julpyssla något i år" och sen tröttnar jag efter tio minuter när jag inte får till snöflingan eller dyl och sen  sitter Adde själv i köket och Julpysslar.  
  
Adde lagar all Julmat .  Det kanske ni förstår som läst föregånende inlägg, beror på säkerhetsskäl ;-) 

 Jag julstädar lägenheten eftersom jag anser att jag städar bäst. (Adde tycker han städar bäst) 
 
När det kommer till att Julpynta så bestämmer jag: att idag ska vi Julpynta sen pyntar jag och Adde flyttar om, sen flyttar jag om igen. Sen vet ingen hur någon tänkte från början men brukar bli bra ändå=)
 
Julgranen hjälps vi åt med, förutom sätta i ljusslingor för då får jag smått panik , hatar att fixa med dessa Julgransljus. Å den som har mest tålamod är inte jag. Sen klär vi granen ihop och varje år blir det "diskussion " om hur Julgransglittret ska sitta i år.  Brukar lösa sig varje Jul som tur är=) 
 
Eftersom smaken är som baken väljer vi varsin Julsnaps=) 
 
Att Adde skulle handla tiding på Julafton har jag svårt och tänka mig, tror inte ens han skulle handla snus;-) 
 
Ja som sagt jag är ganska nöjd med fördelningen till Jul och det är skönt att ha en gubbe som kan köpa Julgardiner som passar hemmet, kan "stödja mig"i Julbaket  samt försöker tycka om Julen för att han har en galen "Jultant" hemma:-)