sandransjul

När kommer snön?!

Förr året föll årets första snö hos mig den 25 oktober tror jag det var.
I år kanske man får vänta lite längre eftersom det varit så mild höst. Jag tippar på 5 november. 

Förra året skrev jag i augusti att jag längta efter snö. I februari var jag trött på den igen. Hahaha och i april var jag färdig med den och svor över att den aldrig försvann.

Men som allt annat så måste man sakna det lite för att längta och nu längtar jag igen efter ett vitt snö täcke.

Och en vit Jul igen hoppas vi på med lagom mycket kyla och snö så man kan åka pulka och skidor men ändå ta sig fram på vägarna. 

Dock kan snön som sagt avlägsna sig i mars igen;-) På dom 5 första bilderna är jag lyrik över snön på dom 2 sista så är jag snöhatare och väntar desperat på våren i mars/april. ;-) 

 

 
 
 
 

 

 

 

#1 - Maries strålande jul

Ibland önksar man att man hade en knapp att styra vädret med ;)

Svar: Ja verkligen så man kunde bestämma lite som man ville=)
Sandra

#2 - minglittrigajul.blogg.se

Känner igen mig i det där att man tröttnar på snön i februari och svär över den i april haha!

Svar: hahaaha är verkligen så man känner=) trots det vill man ändå ha snö till jul varje år=D
Sandra

#3 - Monica

Härliga snöbilder! :)
Iron maiden är dessutom mina gamla tonårsidoler!

Svar: Tack=) Iron Maiden fick jag lite på köpet när jag blev ihop med sambon. Så har blivit många Maiden tröjor att hänga på tork genom åren=)
Sandra