sandransjul

Julkläder
Blir alltid extra sugen på att köpa nya kläder och accessoarer till Julen, jag tycker man kan köpa lite finare saker då och inte bara "praktiska" kläder.  
Ska börja med att passa på att säga att jag är totalt "nyansblind"  och någon "modeprisse" hittar ni inte i mig utan detta är kläder jag själv vill ha=)
 
Å eftersom detta är en Julblogg och julkläder så blir det lite olika "outfits" (säger man så?)  som kommer heta passade Julsånger, vill ju göra det så Juligt som möjligt. 
 
 
 
 
En Julsaga
På Julfesten eller extra fin på Julafton.
 
Denna fina är från Ellos.se 
så är även dessa pumps 
 
Julsmycke från Orrefors. 
 
 
 
 
 
I be home for Christmas

Julfint och mysigt. 
 
Kofta från Bonprix
Knästrumpa från Ellos 
Tofflor från Brandos
 
 
 
 
 

 

All I want for christmas is you... 
Underkläder vare sig man vill ha bara underkläderna eller varfri partner i jul.
 
Bonprix.se
 
 
Har partnen varit riktigt snäll kanske han/hon får dig i Julklapp för det måste ju var menningen med denna? 
Vill man veta hur den används kolla här
 
 
 
 
 
Winter wonderland 
Oj blev 2 delar i 1.
 
Köpte dessa skor från Shepherd fast i brun och kan varmt rekomendera dessa varma och sköna. Längtar nästan till snön så jag kan använda dessa igen. 
Kan hittas på tex. Brandos eller footway. 
 
 
 
Denna vinterjacka fick jag i Julklapp men den var för liten och när den skulle bytas var den slut. 
Men skall köpa en i år  i större storlek. 
 
Denna mössa fick jag med i Julklapp och kan säga att jag aldrig någonsin frös i vanliga fall så brukar mina öron eller huden i örat börja blöda eller skava vintertid eftersom jag är öronfrusen men icke efter denna mössa. 
 
Både jackan och mössan finns på engelsons.se
 
 
Del 2 
 
 
Vill man va extra fin och mindre praktisk ute i snön eller ska ut på juligt galej i kylan.
 Från Halens.se 
 
 
 
 
 
 
 
 
 Allt detta blir det nog inte tal om denna julen/vintern men alltid kul att kolla och kanske hittar ni läsare något ni gillar eller en julklapp till någon ni tycker om=) 
 
 
 
 
 
 
#1 - Olivia - LJUVA JUL

Vilket roligt kollage med massa julinspiration :) Har redan klurat på vad jag ska ha på mig för julklänning i år... Måste dessutom tillägga att jag också älskar Shepherdskorna, dock inte jätteergonomiska för kroppen om man har dåliga knän/rygg/fötter etc, fick uppleva det själv för några vintrar sedan haha :(

Svar: Roligt att du gilla det =) Å jag önska jag med hitta julklänningen men håller på att försöka gå ner i vikt så vågar inte köpa den ännu;-) Ja Shepard är nog det bästa jag haft på flera år=) Men låter ju inte bra det där med knäna och ryggen. Vad upplevde du? Kanske ska skaffa extra sula?=) Jag märkte inget förra vintern men kanske gör det i år.
Sandra

#2 - Em

Vilket härligt inlägg att läsa till morgon teet. :)

Svar: Vad roligt du tycke det=)
Sandra

#3 - Maries strålande jul

Jag gillar också att köpa nya fina kläder till julen, både till mig själv och barnen.

Svar: Jag är en speciell känsla att köpa nytt till Jul=) Kan tänka mig det blir ännu roligare att köpa till barnen. Jag lär väl få övertrasserat konto till jul när jag skaffar barn;-)
Sandra

#4 - Olivia - LJUVA JUL

Det blir väldigt instabilt för kroppen och inget direkt stöd eller som håller foten på plats, jag kör på en stadig sula inuti, då blir det mycket bättre :)

Svar: Då blir det införskaffa ett par stadiga sulor då=)
Sandra

#5 - Evelina

Vilket roligt sätt att presentera olika outfits på!! Fler sånna inlägg, riktigt mysig läsning! Tack för det! :)

Svar: Å vad roligt du gilla det , tack själv=)
Sandra

#6 - Sannas Christmas

Haha, men gud vad porrig den där rosetten var!

Svar: Ja en riktigt porrig julklapp kan man tydligen bli=p
Sandra