sandransjul

En av världens bästa Julklapp har jag fått idag=)
Denna helg innehöll Halloween fest, mycket trevligt=)

Vet inte hur jag ska börja den solskens historia. Men i alla fall.
Vi har 3 katter och ni som läst min Julblogg ett tag vet att vi har 2 gula hanbrosor. Och den ena har haft en framträdande "roll i min Julblogg" ;-) I alla fall Lemmy har varit försvunnen sen i Juli och första månaden var vi inte så oroliga utan han brukar ta en "promenad"varje år men när mitten av september kom börja vi oroa oss på allvar. Vi letade som tokar och frågade i gårdarna runt om kring och gick i skogen å ropa. Engagera 2 byar och ett tidningsbud som i oktober uppmärksammade att Lemmy fanns i krokarna men vi hitta han aldrig när vi åkte för att hämta honom.

Så igår natt kunde jag inte sova på grund av att jag låg och fundera på en kär vän och släkting som inte mår så bra. Låg och kollade på taggar på instagram och kollade på en av grannorterna som jag några dagar innan varit å ätit lunch i och även picnickat för 2 veckor sen.

Å då ser jag, vår Lemmy. Han hade gått nästan 1 mil hemifrån stugan och befann sig nu hos en familj som turligt nog tyckt han va så fin att dom lagt upp bilder på Intagram och även efterlyst honom=D För någon timme sen hämtade vi honom=D
Å jag är så innerligt och hjärtligt glad idag.  Vi är så innerligt glad<3 
 
Idag känns det som detta citat från Saltkråkan hemma hos oss=) 
"Ibland är det som om livet plockade ut en av sina dagar och sa: ’Dig ska jag ge allt! Du ska bli en av de där rosenröda dagarna som skimrar i minnet när alla andra är glömda.’"

Så tack alla som hjälpt oss leta efter Lemmy och tack till familjen som tog hand om honom.  

Å tack till ödet,skyddsänglar eller turen för att jag låg där och kollade taggar på instagram inatt<3 

 

Så välkommen hem igen Lemmy <3 (julnötskatten) 

Bästa Julklappen i år=) 

 

 
 

 

 

#1 - Erica AKA Tomtens Dotter

åh vad underbart att ni fått hem honom! Glad för din skull ♡

#2 - Erica AKA Tomtens Dotter

åh vad underbart att ni fått hem honom! Glad för din skull ♡

Svar: Tack Erica=) Vi är så glada och känns underbart att ha " familjen" komplett nu efter alla månader vi saknat honom=)
Sandra

#3 - Victorias Jul

Vad skönt att han kommit hem igen

Svar: Ja vi är så glada =) Skulle varit tomt till Jul utan en Julnöts jagande Lemmy=)
Sandra

#4 - Annas Strålande Jul

Men så bra att han kom till rätta!! Internet kan vara bra till mycket. :D

Svar: Ja fantastiskt hur lyckat det blev=) tack vare instagram liksom=D
Sandra

#5 - Denise - Min Glittriga Jul

Åh va bra att han fick komma hem igen :) Djur betyder otroligt mycket !

Svar: Ja vi blev så glada=) Ja dom blir ju en i familjen och så betydelse fulla=)
Sandra