sandransjul

Utmaning- Stressmoment
Ännu en rolig utmanning denna gång från: Min vita Jul   
Vilka är dina tre största stressmoment i december?
 
 
1, Få pengarna att räcka: Det känns som om den dåliga eknomin man har liksom blir extra tydlig i Juletid. 
Jag älskar att handla Julklappar och visst skulle jag kunna strunta i det men då kunde jag lika gärna strunta i Jul också. Sen tycker jag man atomatiskt vill göra med saker i december och hur man än vrider och vänder på det så kostar det pengar. Vare sig det rör sig om en resa till släkt, Julbak eller gå Julmarknad.  
 
 
 
2. Vädret:Ja nu börjar jag bli riktigt irriterad, Hallå det snöa i början av december till och med snöstorm och sen skall det bli 7 plus och milt i flera dagar och snön försvinna.
För just i denna stund är det 2,3 plus och har regnat.  Om det inte kommer någon snö till Julafton så blir jag sannerligen besviken.  "Mardrömmen" är barmark på Jul och sedan att det bli snö från jan-april.  
 
 
3. Julefriden/ Nu-är -julen- slut-deppen:  Jag blir alltid så stressad ju närmare Julafton vi kommer för snart är årets roligaste, enligt mig över.
Efter julafton är det inte tal om "Julefrid"  utan jag tänker på att ännu ett år har passerat och vad har jag åtakommit?
Och nu är Julen slut enligt mig och så man vänta ett helt år tills nästa.  Förr  jobbade jag alltid mellandagarna för att slippa tänka på att Julen var slut;-)  Men i år kan jag inte fly till något jobb så blir att försöka "njuta" av Julefriden och försöka mota bort "ångesten"  och kanske upptäcker jag den där Julfriden  "folk talar om" trots allt och gör ja det så lovar jag att skriva ett inlägg om den;-) 
 
 
 
 
 
 
 
#1 - Olivia - LJUVA JUL

Är livrädd och samtidigt övertygad om att din mardröm kommer slå in, åtminstone här i Stockholm där jag bor :( Om jag fick bestämma så skulle det vara snö från mitten av november till mitten av januari - sen VÅR! :)

Svar: Jag håller med dig precis november, december och halva januari snö sen vår! Ja vi skall också fira i Stockholm så vi får nog lika grågrön jul du och jag;-)
Men än har inte hoppet övergett mig om man hoppas kanske det singlar ner några flingor i alla fall=)

Sandra