sandransjul

Dag 29 – Årests julfadäs
Skulle nog vara min matlagning då.  Jag vaknade på Julafton redan kl: 7 och tog det piano. 
Men sen blev började det brinna i  knutarna eftersom vi ej hunnit göra Nubbesalladen. 
Alla som läst denna julblogg förut vet ju att jag inte kan laga mat. Men eftersom kocken (Adde) låg å snusa värre än törnrosa så blev det så att jag fick ta äggen och potatisen i egna händer. 
 
Potatisen tog för fanken över en timme och koka men äggen gick till skilland från alla andra gånger jag försökt koka ägg väldigt enkelt.  (första gången jag lyckas koka ägg)  Tack gode för att det finns internet och utförliga förklaringar "HUR MAN KOKAR ÄGG" .   
 
Tiden ticka på och jag blev mer och mer stressad. Nu började även matlagningslyckan sina. 
 
Halva äggvitan försvann med skalen när jag skala. Jag blev så stressad att jag glömde skala potatisen och bara "hackade" (läs högg) potatisen.  
 
Sen hörde jag "Törnrosa" vakna.  Adde kom ut och undra vad jag syssla med. Jag hävdade att potatisen skulle vara oskald i Nubbesallad men Adde sa att den skulle vara skalad eftersom det ej var färskpotatis tror jag. 
 
För mig är potatis just potatis. 
 
Hur som helst jag fick "psykbryt" : nu hade jag tamej klarat att både koka potatis och ägg för första gången på 25 år.  Å då skall det knorras om potatisskal. Så för Julefridens skulle gick och tog ett Julbad. 
 
När jag kom upp vara Nubbesalladen räddad och Julefriden låg åter över vår lägenhet=) 
 
 
 
 
 
 
#1 - Julkulan

Å va skönt att höra att det inte är bara jag som inte kan laga mat!! Jag tyckte det var riktigt grymt kämpat ändå!

Gott nytt år!

Svar: Haha välkommen i klubben du med;-) Tack! Jag var rätt nöjd med min bedrift ändå jag=)
Sandra