sandransjul

Dag 15 – Dina juldrömmar
I år drömmer jag sannerligen om snö! Hallå just nu känner jag mig "snuvad på konfekten"  
det snöa bra  minnsann några dagar in i december  och då tänkte man " å så mysigt" och vilken julkänsla!
 
Men enligt vädret ser det ut som om hela kommande veckorna kommer var som en dag i mars 5-6 plusgrader. Det säger vi "fy fy åt" och önskar ett snötäcke som ligger Jul och nyår i alla fall! 
 
Men om man skall drömma större eller längre fram: 
 
Man har så ordnad ekonomi så man med gott samvete kan ta sig råd att göra massa roliga saker innan jul och i mellandagarna och man på Julafton kan njuta av  lugnet och friden och slippa oroa sig för en sån otroligt tråkig sak som sin ekonomi.  
 
Så vill jag fira Julen hemma hos oss. Jag älskar att ha folk runt omkring mig och va den som "bjuder".  
Hemma hos mig skall både min och Addes släkt får plats runt "vårt" Julbordet.  
 
Vakna på morgonen hemma, ta ett Julbad och sen får man börja förbredda innan gästerna kommer och sen kommer alla Julgäster och Julgeneralen skulle va i sitt esse;-)  
 
Sen vill jag gärna i framtiden ha små knoddar som ränner runt och trycker sina små näsor mot snökyssta fönsterrutor och funderar: När kommer Jultomten? 

Och självklart kommer tomten och sen fortsätter den mysiga Julaftonen med klappar och samtal med nära och kära=)  
 
Å självklart så önskar jag att alla får vara friska och någlunda lyckliga, men det önskar man väl sig jämt<3 
 
 
 
LET IT SNOW, LET IT SNOW!