sandransjul

1 vecka kvar till Julafton
Denna december måste gått i raktfart kan inte minnas att jag någonsin känt att denna månad gott fortare och om 2 veckor, 1 dag är detta 2013 över vi har redan 2014.  Tyvärr har 2013 varit ett ganska "stressande" i många avseende år men visst har det funnits stora och jätteroliga tillfällen även detta år=)  
 
I alla fall, om en vecka är det 24 december och Julafton. Och i år firar vi som sagt i Stockholm med sambons familj.
Fram tills dess så blir, rep inför Julens konserter, Julkonsert, Uppesittarkväll och så tänker jag passa på att mysa riktigt ordentligt =) För det är ju trots allt "The most wonderful time of the year"   och om det kommer snö blir det ännu mysigare;-)  * håller tummarna*.  Bäst att passa på att vara optimist för sen kommer janauri och februari dessa månader ger mig ångest varje år. 
 
I alla fall under flera år såg min Julafton ute på samma sätt: 
Jag vaknade vid halv 8 och gick upp åt Julfrukost, packade alla Julklappar för att sedan ta tunnelbannan in till stan och sedan åka tåget till systern och fira Julafton där. 
 
Julaftonsmorgon 2009 
 
Förra året hade vi Julafton. Då var jag i min dröm, fira julen hemma=)  Så här i efterhand minns jag enbart att jag på morgonen fick lite panik eftersom jag kom på att jag ju faktiskt inte kunde laga mat! Tur att mamma och Adde finns=)  Resten av Julafton minns jag med glädje. 
 
 Julafton förra året efter Julklappsutdelning. 
 
 
I år: Är tanken att jag skall gå upp tidigt och sitta i soffan och se sista avsnittet av Julkalendern, strosa runt i pyjamas och lyssna på Julmusik medan jag gör iordning en fin Julfrukost, sen väcka Adde i tid och sen inta Julfrukost i köket sen blir det nog ett Julbad. Och vid 10,15 beger vi oss några mil för att plocka upp svägerska, svåger och lille W för att sedan bege oss mot Stockholm.  
Nu får vi se om jag klarar av allt detta på så kort tid då jag har så lång startstrecka på morgonen;-) 
 
Som sagt 1 vecka kvar och jag ska verkligen njuta av denna tid som är kvar  inför Julafton=)