sandransjul

1 Advent 2013
I morse vaknade jag tidigt för första gången på mycket länge utan att ställ klockan.Kände mig som Madicken sa.
"Idag känner jag livet i mig".  
 Sen gick jag upp och tände adventsljustaken i köket medans jag gjorde iordning kaffe=) Sen satte jag mig i soffan och tände ljuset i Advensljustaken där med=) Jag som inte gillar frukost hade ju totalt glömt bort att handla hem "Adventsfrukost" men det gick ändå drack kaffe ur Tomtemuggen så blev mysigt ändå. ( Köpte massa Juligfrukost idag istället) 
 
Slog mig ner framför datatorn och kikade på året Julkalender. Och jag gillar plus för att ungarna verkade kunna agera samt att det var flera bra skådespelare med redan i första avsnittet sån man förknippar med roligheter. 
Men lite skeptisk till att Julen inte redan fanns utan att den skall uppfinnas=O Jag hoppas Jul uppfinns någolunda snabbt för jag vill ha jul i julkalendern;-)
 
När vi skulle åka och handla så började den lilla snö vi fått som täckte gatan försvinna då det var 5plus grader =/ 
Men det kändes som -5 då det blåste något fruktansvärt och det har hållt i sig än. Var nästan så man flög med när vindpustarna kom.  
 
Sen kom Pappa och hans fru på middag eftersom vi bjudit dom på just Adventsmiddag.
Först blev det glögg och så hade Adde gjorde Biff med "potatissallad" och till efterrätt bjöd vi på cheesecake med pepparkaksbotten och vit och mörk chocklad=)  Dukade även med Julservicen från Rörstrand till kaffet somm jag fick i födelsedags present=) Å allt va så gott så vi nästa satt i matkoma här efteråt=)  
 
Enda minuset denna dag var kanske att snön försvann just på 1 advent, men den låg ju Advents första timmar=D  Så man ska inte klaga utan hoppas att vi får tillbaka snön innan/till Julafton bara=D 
 
 
Försökte ta lite bilder från min 1 advent. Älskar min nya "Jultröja" från kappahl och kan varmt rekomendera "Böner och Blads" röda Julte, smakar jul!=)  (P.s har lite svårt att hålla ögonen öppna när folk tar kort med blixt där av det ser ut som om jag smuttat alldelse för mycket på glöggen;-) 
 
 
Hoppas alla haft en underbar 1 advent och start på denna Julmånad och må denna tid innebär:
Glädje, friskhet och välgång=D