sandransjul

Julbaket
Ni som läst min julblogg förr om åren vet kanske att jag kanske inte är den bästa på husliga göromål så som matlagning å bakning. Lik förbannat så händer det något skrämmande varje år. Jag blir liksom besatt av "jag-kan-julbaka å julpyssla" anden. Efteråt förstår jag att det måste varit "tomtar på loftet". För varje jul slutar med att jag blir mer å mer övertygad om att vissa inte är gjorda för Julkbak å Pyssel. Men jag vill ju så gärna. Ha rött förkläde å lukta knäck typ i juletid. Vi börjar med pepparkakorna. Jag köper deg drar ihop mina vänner. Vi dricker glögg å kavlar å trycker. Mina gubbar klumpar sig å bränns i ugnen. Jag dricker mer glögg å snor en pepparkaka av någon annan nån med fina gubbar å gummor. Dricker mer glögg. Sen har vi Julfudgen som snarare blev något åt kola från stenåldern. Knäck å kola det är konfidentiellt. Helt kört med andra ord. Lussekatter brukar också sluta illa. MEN i år ska jag göra allt å jag ska lyckas. I december får vi se om jag lyckas. Eller om det blir köpegott;-)
.
#1 - Jul hos Linda

Haha, men övning ger färdighet! Kämpa på bara så ska du se att du lyckas nån dag :)

Svar: Hahaha Tack:-) hoppet är den sista som överger en:-)
Sandra

#2 - Lisas Vinterland

Det är inte lätt att lyckas alla gånger! Jag tycker ibland att det är godare med tex köpta pepparkakor än hemmagjorda, hur bra gjorda dom än är! Samma med lussebullar :) Så det finns ju en tröst i att affären har smarrigt om man misslyckas ;) Men det hör julen till att baka, oavsett resultatet på nått sätt!

Svar: Precis så jag känner:-)
Sandra