sandransjul

Julfrågor och svar
Idag har jag stött på sten igen känns det som, men nu orkar jag knappt bry mig.
 Hur jävla svårt skall det vara med att få pengar asså från vissa kassor. Så jävla krångel jämt. 
 Men bara vänta å se glad ut och hoppas att dom snabbar på, allt klaffar med alla papper och post.
 
Eller att man vinner på triss. Det gjorde jag idag =) Köpte en triss och ett doftljus som doftar  
Cranberry, Appel Spice, bara för att jag kände att nu jävlar är det oktober och Julen närmar sig, inte skall väl jag sitta och deppa över sånt jag inte kan påverka. Så nu doftar den gott och jag vann 60kr på min trisslott.=D 
Ja vad säger dom? 
"När Gud stänger en dörr, öppnar han i stället ett fönster."
 Nog för jag kanske behagat att han öppnat dörren till mina försenade pengar från A-kassan, men man får vara tacksam det stod en triss och ett härligt doftljus i utanför fönstret och att Julen kommer närmare och närmare. 
 
 
Såg att Johanna gjort Julfråger , så skoj å klart man vill svara på dom=) 
 
 
Hade du en bra jul förra året?
Ja det tycker jag=) 

·Vem firade jul i ditt hem förra julen / I vems hem firade du jul?
På morgonen firade jag och Adde hemma hos oss i förra lägenheten i Sthlm. 
Sen åkte jag till min syster med familj i Dalarna . 

· Vilket är ditt bästa barndoms-julminne?
Minns väl att bland det bästa i Juletid som liten var att åka till Herrgården och se min storasyster i Luciatåget varje år, det var så vackert och spännade att se dom skrida ner för trappen vitklädda och sjungandes med alla ljus=) 


· Vilket är ditt värsta barndoms-julminne?
Hahhaha när jag kom på att min mamma var Jultomten =O Kanske var 4-5år
Mamma sa: "Jag måste gå och köpa mjölk".
Sen kom tomten, å vad konstigt han lukta mammas parfym ;-) Sen kom jag på henne, inte med att kyssa tomten utan att hon var tomten. En av hennes svarta lockar föll fram ur tomtemasken. Vilken chock, Mamma!
Höll god min inför min ena ett år yngre syster men efter att vi fått öppna klapparna så berätta jag min teori för henne. Panik utbröt....  Borde kanske inte sagt nåt.;-) 



· När slutade du tro på tomten?
Överstånde ;-) 


·Vad är det godaste du har ställt ut till tomten på julafton? 
Min mamma envisade med att sätta ut risgrynsgröt och snaps. 
Så om tomten var lite "rund under fötterna" så får ni ta det med Morsan ;-) 


· Ger du något till välgörenhet etc under julen?
Å är dålig på sånt, men köper Hjärt och lugnfodens Julklappspapper varje år=) 

· När julhandlar du?
Så fort jag känner att det är dags 

· Hur dags vaknar du på julafton?
Brukar gå upp strax efter sju för att hinna med allt innan jag skall ta tåget men i år blir det Jul hemma hos oss kanske så då tänker jag sova ut.  Till 8 ? Om jag kan;-) 

· När äter ni julmat?
När alla behagar komma, hahaha. 
oftast bestämms en tid men förskjuts minst 1 timme 


· Hur dags öppnar ni julklappar?
Efter Kalle Anka på kvällen 

· Vad är den bästa julklapp du någonsin fått?
Får alltid klappar jag blir glad av men kaffemaskinen och min stövlar var favoriter förra året=) 


· Hur brukar din stad/by/kommun julpyntas?
Ingen kolla alls precis flyttat så blir spännade, vet att det brukar vara Julgran på torget. 
Å nån julljusgrejer på gågatan. 


· Hur länge är du ledig vid jul?
I år vet jag inte. Men förr var jag alltid ledig från 23-26 sen jobba jag mellandagarna och sen ledig en vecka i januari. 


· Hur länge efter jul har du kvar din julgran?
Så länge den står sig. 


· Har du någon gång firat jul utomlands?

Nej 

· Har du någon gång gjort egna julkort?

Nej det skulle inte vara nån höjdare tror jag;-) 

· Tycker du om att sjunga julsånger?
Älskar det ju=) 


· Vem vill du helst fira jul med utöver familjen/släkten?
Ja bara det är en trevlig individ så tar jag vem som då. 


· Om du fick tio miljoner, hur skulle du fira jul då?
Hahaha då skulle jag betala alla jävla räkningar till mig, familj och vänner å vara glad och tacksam =) 


· Om du kunde ändra något med julen, vad skulle det vara?
Att tiden innan var längre, allt mys innan själva Julafton. 


· Tror du att vi får en vit jul i år?
Hoppas det men tror inte det=( 


 Vad vill du att tomten ska ha med sig för julklapp till dig?
Ordnad ekonomi, jobb, friskhet och glädje=)  Å tid med kära <3
 
 
#1 - Maries strålande jul

Alltid kul att läsa julsvar om hur andra firar sin jul.

Svar: Ja det är så skoj =)
Sandra