sandransjul

Sköljmedel, Juldofter och andra dofter
Å jag älskar sköljmedel, jag vet, inte bra för vare sig miljön eller huden, och folk kan vara allergiska. Jag är själv väldigt doftkänslig.
 
Exempel: Om jag åker buss och bussen stannar vid sjukhuset, skulle jag nog kunna peka ut att den som gick förbi mitt buss säte, jobbar på sjukhuset och har spritat händerna. Luktar så sterilt.
När jag jobba på förskola är det behändigt eftersom om det dyker upp en strumpa utan namn så kan jag nästan till 95% säga vems det var, på grund av doften. Fått agera spårhund många gånger :-)
 
 En sjuk och "äcklig" grej med mitt doftsinne, som inte är jätteroligt är att jag kan känna när vissa har ägglossning eller mens:-O Säg mig inte hur jag kan det. Tydligen skall ju män kunna dofta sig till om kvinnor är fertila men jag behöver ju inte det:-/ Samma sak, svettdofter och andra kroppsdofter. (Kanske borde utreda detta hos en läkare;-) kommit det senaste åren ) 
 
Så därför tycker jag det är skönt när folk doftar skölj- eller tvättmedel så det blir lite fler dofter så doftsinnet får arbeta lite=)
 
Så nu i alla fall när jag försvarat min sköljmedels mani så undrar jag varför det inte finns ett enda känt sköljmedel som luktar Jul??? Typ apelsin och äpple? Om ni har nåt sånt tips så tipsa mig=)  Å längtar till alla Härliga och Juliga dofter=) 
 
 
Snart dags å köpa på sig Juldoftljus=) 
 
#1 - Jessica

coolt!
Vilken grej, kanske inte så kul med äckliga lukter iofs. Men att kunna spåra är ju ascoolt.
Hörde i en intervju att författaren Per Hagman också kände när kvinnor hade ägglossning och mens..skumt men ballt.

Svar: Å vad skönt å höra att fler har denna "lukt störning" :-) Hahaha jorå är ju behändigt många gånger faktiskt :-) viss fisk och svett slipper jag gärna däremot =P
Sandra

#2 - Helly

Wow, vilken spännande och lite knasig specialförmåga du besitter :)

Svar: Ja tror att detta är något jag ärvt efter min mor. Hon blev väldigt sjuk en gång innan jag föddes och fick blodförgiftning. Efter det så utveckla hon nån slags superluktsinne hon med=)
Sandra