sandransjul

Julplanering
Haft en trevlig dag men svägerskor och svågrarna och fått gosa med Lilla sockerprinsen (Addes systerson) =D Min ena svåger konstatera att vissa kvinnor blir helt uppspelta över bröllop "Bridezillas" medan jag är en Julzilla varje år=P Hahhaha stämmer bra det.
 
 Idag tvinga jag Adde att titta på Julpynt och Julgardiner, efter mycket suckar så gick han med på det.
Å tänka sig vi har nu bestämt hur vi skall ha det Julpyntat. Jag är en sån som oftast hittar nåt som jag liksom tänker: Ja men detta blir bra, det tar vi. Jag står aldrig handfallen i affären, tar det jag "ska ha".
 
 Men om jag nån gång mot förmodan står handfallen i köpar- tagen gällande kläder eller inredning så har jag två personer jag överlägger med, min bonusmamma M och Adde. Båda är superbra bollplank så oftast löser sig mina "I-landsproblem" rätt snabbt.  
 
Nu i all fall har jag å Adde enats om helt röda Julgardiner (eftersom modet inom Julgardiner är gräsligt i år, enligt oss, överens om detta ) Röd Julgardiner  blir genom gånende i lägenheten, sen blir det vita Advensljustakar i fönsterna och "vita" och "guldiga"  Julstjärnor i fönsterna med=D
 
Nu återstår bara en lite funderar hur vi skall få plats med alla släktingar på Julafton hemma hos oss, men skam den som ger sig, en lösning skall jag finna. Jag är ju trots allt "Julens drottning";-)   Å finns det hjärterum så finns det stjärterum.  Det har jag bestämmt mig för=P  Skall bli så mysigt att få möjlighet å "ha" Julen i år=D 
Nu återstår letande efter Juldukar och annat julpynt, med mera=) 
 
 
 
Förr året och dess senaste åren dessförrinna har jag firat i Dalarna med med "ena sidan" av
min famij, hemma hos min  storasyster.  Så här kommer lite bilder från Julafton 2011. 
 
 Julaftonskvällen
 
 
 
 
"Mammazazzi" tar kort
som tokar varje jul;-)
 
 
 
"Småglinen" ser på Kalle Anka  ;-) 
 
 
 I år slipper jag släpa Julklapparna
på tunnelbana och tåg=) 
 
Jag å Lillasyster
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
#1 - Kamilla

ÅÅÅh så mysigt med julplanering!
Själv sitter jag med Ellos/Jotex i högsta hugg och kollar julgardiner till tv rummet :)

Svar: Ja Julplanering är nästan det bästa med hela Julen=P
Sandra