sandransjul

Julklappstips
I dag är jag arbetslös men imorgon kör vi ett dubbelt upp på 12 timmar istället så då det jämnar ut sig=) 
 
Så idag tänker jag njuta av dagen och kurera min nästäppa med att leta Julklappar. 
 
Tänkte tipsa om några böcker som jag själv skulle önska mig i Julklapp eller ge bort i Julklapp.  Böcker tycker jag alltid är en bra Julklapp att ge och få. Förutsatt att den man skall ge en bok till har läslust så  klart=) 
 
 
Olle Möller var en känd idrottsman som blev anklagad och dömd för mordet på 10-årig Gerd år 1939 och Rut 1959. Han blev även misstänkt för mordet på 5-årig Kerstin 1955, (kroppen hittades i en väska i Alby sjön) men i det fallet dömdes till slut en anna man. Olle Möller hävade sin oskuld i morden ända in i döden...
 
 
 
En av det finaste barnböcker jag har läst. Då har jag läst några genom åren ( barnskötare) 
Den berör ett knvigt ämne, som döden av ett älskat husdjur på ett fint sätt =) 
 
"Herr Muffin har fått ont i magen. Han sitter ensam i sitt hus och minns och gör en liten lista:
Jag har haft det bra,
bättre än de flesta.
1 mycket klok och vänlig fru.
1 blått litet hus med egen brevlåda.
6 små lurviga barn.
3 gånger om dagen kelad med.
Det blir 7665 gånger i mitt liv.
728 hela gurkor under livet.
2555 fång gräs, hö och maskrosor.
Och post då och då i brevlådan.
 En onsdag morgon orkar herr Muffin inte gå upp. Det gör så ont i magen och i benen. En veterinär kommer på besök och trycker och klämmer på hans mage så att han skriker. Och veterinären skakar sedan på huvudet."  
 
 
Historien om Salaligan.  Denna bok önskar jag mig själv i Jul
 
 
 
 
 
 
#1 - Victorias Jul

Jag vill tipsa om boken Torka inga tårar utan handskar av Jonas Gardell, tyckte serien var super bra

Svar: Ja den har jag hört är bra =)
Sandra

#2 - Emelie - Emelies Christmas

Bra tips! :)

Svar: =)
Sandra