sandransjul

Julen förr
Hittade denna bild hemma hos mamma. Detta måste var en Julen 92 kan jag tänka mig. 
Mormor och Mollan (mammas moster) och jag. Måste säga att jag hade stil. Folkdräkt och Rävpläs;-) 
Hoppas jag spela något vackert.;-)
 
Min mormor var utsliten i kroppen pga remuatism så hon kunde inte så lätt ta sig ut att köpa Julklappar. Men jag minns så väl att vi fick sätta oss i mormors knä och peka på det vi önska oss ur en katalog, så mormor kunde beställa Julklappar. Det var liksom starten på Julen just denna ritual.  =D Mysig tradtion.  
 
Notera den lilla rosa dammsugaren på bordet. Det var nog den Julens favoritklapp för just den minns jag än idag.  
 
 
#1 - Helly

Vilken fantastik bild. Ger så många historier i en. Jättekul att du delar med dig.

Svar: Tack=)
Sandra

#2 - Maries strålande jul

Vilken härlig bild! Min son fick en liknande dammsugare fast grön när han var liten och när han öppnat den julklappen ville han inte öppna fler :)

Svar: Å ja den var en succé´ =)
Sandra