sandransjul

Svar på Jul-minienkät
Var inne på Maries strålande Jul och såg att hon gjort en rolig och Julig enkät som man kan svara på =)
Toppen roligt tycker jag och bra frågor =) Så här kommer mina svar =D 
 
Vad önskar du dig i julklapp?
Vilken är den tradition (förutom allt på julafton) som ger dig mest julkänsla?
Vilken tomte vill du tro på:
a) kommer tomten flygande med renar, med häst och släde eller annat?
b) var bor din tomte?
c) äter tomten mest gröt eller mjölk och kakor?
d) kommer tomten genom skorstenen, knackar på dörren eller annat?
e) hänger ni upp strumpa?
Vilka är dina tre favoritjulsånger?

Sandrans svar:
 
Vad önskar du dig i julklapp?
Presentkort, en pyjamas  och skinnhandskar och så "min"  parfym Naomi campbell. 
Vilken är den tradition (förutom allt på julafton) som ger dig mest julkänsla? 
Måste säga 1 advent. Då ger jag mig upp tidigt, tänder 1 ljuset, gör iordning frukost i lugn och ro med Julmusiken på. Julmust, Julkaffe och vörtbröd med köttbullar och rödbetsallad äts till frukost.  
 Sen myser jag i pyjamasen så länge som möjligt och sen tar man en kopp glögg och njuter av att Juletiden äntligen är här=) 

Vilken tomte vill du tro på:

a) kommer tomten flygande med renar, med häst och släde eller annat?
 Ja vad svår fråga tror han tar färdmedel efter smak och tycke. Jag menar han kanske tar tunnelbanan ibland eller bussen=) 



b) var bor din tomte?
   Min tomte bor i skogen, han tyckte det var för mycket snö att skotta på Nordpolen tror jag så han flytta till en liten stuga långt inne i skogen med plogad väg. 

c)  äter tomten mest gröt eller mjölk och kakor?
    Våran Tomte äter gröt och får en Julsnaps =) 

d) kommer tomten genom skorstenen, knackar på dörren eller annat?
Tror det är enklast att komma genom dörren om man ändå gör sig besväret att komma på besök. 
 
e) hänger ni upp strumpa?
Nej aldrig gjort, där emot hade vi Julklappsjakt med lappar som ledde till en till lapp och till, och tills slut till Julaftons första Julklapp. Så mysigt minns jag att knata runt i Julpyjamasen på klappjakt på Julaftonsmorgon.
 
Nu det senaste åren då vi bott i Stockholm och firat Jul med respetive familj, har inte  klappjakt  hunnits med efter som tåg skall passas för oss båda. Å faktist inte tänkt på Julstrumpa, vet att Addes familj har just Julstumpa på Julafton.  Så i år får vi väl komponera ihop något som förbinner bådas tradtion. Min Julklappsjakt och Addes Julstrumpa. =) 

Vilka är dina tre favoritjulsånger?
Å finns många fina men den dessa är ändå dom som funnit i Julhjärtat längst=) 
 
 
 
 
 
 
 
#1 - Maries strålande jul

Vad roligt att läsa dina svar. Din advent låter jättemysig, det är ju som du skriver då det juliga verkligen börjar på riktigt och man vill nästan stoppa tiden lite grand för att hinna njuta ännu mer!

Svar: Håller med helt och hållet=) Man liksom riktigt känner Jultiden är där på 1 advent och allt mysigt som den innebär=D
Sandra