sandransjul

Nu kan det gärna bli Jul
Den här sommaren har än så länge inte blivit som jag tänkt mig. Lyckats skaffa mig ett "jobb" som jag vantrivs något fruktansvärt med.
Det får gärna bli Jul nu eller närma sig Jul. Denna sommar känns som jag inte kommer minns till hösten. Ta nu inte detta fel älskar min nya lägenhet och att bo här men vantrivs som sagt med arbetet just nu. Snälla nån lovade mig själv att inte göra sånt som var tråkigt men jobb bör man annars dör man. Men frågan är om det är värt det? Jajaja nu var det inte meningen att låta så tråkig men är nog första sommaren jag längtar till Jul redan i början av Juli. Vill ju få ordning på saker som sagt med flytten.
Men en sak som fick mig på gott humör var i alla fall när jag kikade in på Lisas Vinterland   att hon hade trailen till årets Julkalender som är Mysteriet på Greveholm. (som nog alla vet;-) ) så roligt att se. Tror dom flesta som var barn 1996 gillade den och fortfrarande gör. Jag älskar den och videonbanden är sönderspelade för hela släktens ungar förutom jag har sett den tusen gånger. Vissa år hade jag filmen som "God natt" film och jag kunde var enda replik utantill hahaha. (fler som har den störingen?) Händer än idag att jag får abstines och måste se Greveholm.
 
Så vad tror vi om året upplaga? Jag vet inte men stör mig redan på Saga, lite så där irriterande som Lillan kunde vara. Tycker det är synd dom inte har med 3 barn i lite samma ålder som orginalet. Hade varit lite mer utbrett.
Hur gamla skall året barn var? Sen blev jag lite skeptisk när dom skulle ut rymden med dräkter och allt:-O Å in i något märkligt berg?  Hm men kanske blir bra sen;-) Undra vad årets mysterium är? 
Men annrs med orginalspöken och annat som gav lite orgianlkänsla så ser det ut att blir bra. Hoppas det inte bara blir massa barnaction utan lite Julstämning:-) I alla fall Lucia och Julafton.
 
Nej nu skall jag återgå till att Njuta av Sommaren så gott det går=) 
 
Ha de. 
 
 
 
 
#1 - Marie(Underbara Juletid)

Trist att du inte trivs på jobbet :(
Visst ska det bli spännande med kalendern, hoppas bara att man inte har för höga förväntningar ;)

Svar: Precis=)
Sandra