sandransjul

Vinter i byn
Begav mig med min kusin som även är granne här i kvarteret till våran "barndomsby" , Min pappa med fru bor i min kusins barndomshem och jag växte upp på en gård några meter bort. Så vi tog en promenad till stallet och doftade på hästarna, som var isiga och snöiga men om man gosa in sig i pälsen så kunde man värma händerna rejält där in under=D  
 Sen tog vi en promenad i snön till Brottet som vi förr alltid badad i sommartid. Efter att hjälpt till att lassa lite hö och man var svettig och stickig av allt hö så var det dags för ett dopp i brottet.
 
Nu var det så djup snö att halva jag försvann men det var sagolikt vackert ute=D
Som en snösaga.
 Började minnas att vår farmor/mormor alltid brukade ta oss på sparken och så åkte vi en sväng, jag och kusin P fick sitta på sparken medans farmor och Kusin O sparka på... Å så mysigt att åka spark=)  
Jag minns att farmor som kommer ifrån Västerbotten brukade berätta för oss om vilka kalla och bistra  vintrar det var när hon var barn. Att höra henne berätta om sin barndom var så spännade, nästan mer spännade än att läsa en saga=) 
Ja saknar att komma hem till farmor efter en dags lek i snön, varma raggsockorna i köksspisen och lägga frusna fötter på nedre ugnslocket som var så där lagom hett att man blev upptinad för att sen äta "kaffe" med dopp eller få en tallrik Bryta.  Det var tider det=D Nu har minnet svikit farmor men alla hennes berättlser skall jag spara till mina barn en vacker dag=)  Jag är ju en riktigt nörd när det kommer till släkthistorier från det förgågna=D   Kanske skall önska mig en spark, har ju nerförstbacke till stan =D 
 
"Ibland är det som om livet plockade ut en av sina dagar och sa: ’Dig ska jag ge allt! Du ska bli en av de där rosenröda dagarna som skimrar i minnet när alla andra är glömda.’"

Vi på Saltkråkan

=) 
 
 
 
 
#1 - Victorias Jul

Vad orättvist att alla verkar ha fått snö utom jag

Svar: Nu borde du också fått snö=) annars kan du få lite av oss =D
Sandra

#2 - Johanna

Vilka härliga bilder :) jag vill också ha så mycket snö!

Svar: Tack=) Har du fått snö nu då? här är det snökoas;-)
Sandra

#3 - Emelie - Emelies Christmas

Härliga vinterbilder :D

Svar: Tack=)
Sandra