sandransjul

10 snabba Julfrågor från Maries Strålande Jul.
Gillar som sagt Maries Julutamanningar ,så nu kör vi =) 
 
Ris a´la malta eller risgrynsgröt?
Julmust eller coca-cola?
I adventsljusstaken: blockljus, smala ljus eller flera adventsljusstakar?
Köpta eller hembakade pepparkakor?
Russin eller pärlsocker på lussekatterna?
Med eller utan saffran i lussekatterna?
Kalendrar, ja eller nej?
Vilken är din absoluta julfärg?
Paradis, Alladin eller mörk Alladin?
När bli mjuk pepparkaka godast, i sockerkaksform muffinsformar eller långpanna?
 
 
MINA SVAR: 
Risgrynsgröt 
 
Julmust till Jul, dricker helst coca cola zero, till vardags, tycker den vanliga smakar så konstigt:-S Men flaskan 'är ju fin  med tomten på =) 
 
Jag har en adventsljustake i köket och en i vardagsrummet och båda har mossa och vita smala ljus. 
 
Hembakade för bakandets skull men om det skall förtäras så väljer jag nog köpe 
 
Russin !!! Har väl aldrig hört på maken, pärlsocker på lussebullar? 
 
Med saffran, så klart =) menningslöst kan jag tycka annars 
 

Ja!!! till kalendrar av alla slag=) 
 
 
Min absoluta julfärg är rött 
 
PARADIS 
 
Äter inte mjukpepparkaka.... 
 
 
j
#1 - Maries strålande jul

Kul att läsa dina svar! På min förra arbetplats var det bara jag som ville ha saffran i lussebullarna ;)

Svar: Så roligt med dina juliga utmaningar du hittar på ju=) Va!? det kom som en chock för mig, trodde det var meningen med lussebullar- saffran =D
Sandra

#2 - Julbloggen. :)

Hej himla fin blogg! Vi julbloggar också, kika gärna in och lämna en komentar! :)

Svar: Tackar tackar=) Det lovar jag=)
Sandra