sandransjul

I väntan på Julen
Tjo, idag har jag varit på arbetesam både varit på arbetesförmedlingen och arbetat, är ju "halvtidsarbetslös" efter flytten så måste springa på AF för att få A-kassa halva tiden. Känns ju sådär efter att man arbetat sen man var 17 år att man inte kan får något jobb som ger mer än 5000 i månaden bara för man flyttat lite=O. Men skam den som ger sig...  Hur som helst så är jag i längtan till Julen i alla fall=) Kanske fler som är? ;-) 
 
Därför tycker jag att det passar bra med Jill Johnsons- I väntan på Julen som är en fin Julsång med bra text och världens underbaraste melodi som är Greensleeves ( den med)   Skrivit om den förut eftersom Greensleeves är en favorit melodi sen barnsben. Å visst är det något romatiskt med karlar som skriver kärlekssånger till sin älskarinna (fru)  och sen halshugger henne (å fler) ;-) mer om det kan ni läsa här  
 
På svenska är den fruktansvärt romatisk, så om jag mot förmodan gifter mig efter 7,5 år med karln å inte bestämmer mig för att halshugga honom;-) så får det bli Greebsleeves på svenska som sång. 
 
 
 "1. Och gav dig våren sitt största fång utav blommors doft och av fåglars sång, förslog det ej för att säga dig hur oändligen kär du är mig.

År kommer och år förgår men min kärlek, kära, till dig består. Långt, långt bortom höst och vår skall jag älska dig än må du veta.

2. Visst är det ljuvligt bland rosensnår när en näktergal sina drillar slår, men ändå kan han ej säga dig hur oändelig kär du är mig.

År kommer och år förgår men min kärlek, kära, till dig består. Långt, långt bortom höst och vår skall jag älska dig än må du veta.

3. Och skänker hösten dig famnen full av sin rikedom och sitt röda gull, det räckte ej för att säga dig hur oändelig kär du är mig.

 År kommer och år förgår men min kärlek, kära, till dig består. Långt, långt bortom höst och vår skall jag älska dig än må du veta."
 
 
 
 
Lyssna bara hur underbar melodin är  också=) 
 
 
Å som "Orginal"
 
 
#1 - JULBLOGGEN - Lisas Vinterland

Gud, jag avgudar den låten med Jill! Minns att jag hörde den första gången förra julen och den är nog en av dom bästa jag vet! Man ryser.

Svar: Ja den är ju underbar=)
Sandra

#2 - Tomtenissan

Den är helt underbar...

Svar: Ja den är underbar=)
Sandra

#3 - Maries strålande jul

Den var helt ny för mig men ojoj vad bra den är!

Svar: visst är den så man ryser=)
Sandra