sandransjul

Julkalendrar
Jobbade natt mellan ons-tors ett pass på 11,5 timme. puh. Så sov till 15,30 igår (nu är det fredag) därav min närvaro efter kl: 01. Min A gav sig iväg precis till sitt nattpass. Så nu blir mitt enda sällskap lite gamla  goda Julkalendrar=) 
 
 
Såg att bloggen 24 december lagt upp Kaspar i Nudådalen. Den kalender var ju också en sån där pärla, det insåg jag inte för nu=) Det året var jag 13 år och att se på Julkalender var så pinnsamt=O Herrgud nu finns det inget som hindrar mig från att se det dagligen i december=) Men skall erkänna att 13årig jag såg några avsnitt i alla fall trots min "coolhet".  ( missade sista avsnittet dock, fick hög feber och yrade på aktuen, en varm Jul med andra ord;-) ) 
 
Stackars barn som skall vardra i blindo i tonåren;-) Hård tid det där:-/ förutom Julkalendar . Tyvärr blev vissa saker i min tonår och andras inte som planerat<3
Så alla unga där ute håll ut man är lika förrvirad efter 20 som 17 eller 19. Men idag är jag "klokare" vissa saker får helt enkelt bero och andra måste man inse trots allt.  Livet måste gå vidare och Jularna likså. Kanske därför Julen är så otroligt viktig för mig, För det kommer  varje år, var som än hänt och händer.
Då får man chans att fira med dom man bryr sig om och älskar i vilken konstellation man vill=) Men glöm ej året andra dagar =)  
 
Lyssande på Sara Dawn Finer Winterland och hörde Auld Lang Syne och tänkte å vad fin den är=) Sen när jag hittade Aninbusk singers Julcd i ett annat sammanhang så fanns den fast på svenska å med en väldigt fin text=)
Tänkte att denna text blir så fint avslut på detta inlägg=) 
 
 
"Skall gammal vänskap, ock förgå när vänner skiljas åt,
nej den skall leva och bestå vart vi gå på livets strå.
För vänskap som finns kvar min vän, så länge hjärtat slår,
för allt som var för länge sen och för vänskap som består.
Du är min vän och jag är din, hur livet ändå är,
så kan du alltid finna mig, jag finna alltid här.
För vänskap som finns kvar min vän, så länge hjärtat slår,
för allt som var för länge sen och för vänskap som består.
Du är min vän och jag är din hur livet ändå är,
så kan du alltid finna mig, jag finns alltid här."
 
 
 
Och denna bild som för mig personlig betyder frid<3
 
 
 
P.s blev en intressant vändning från Kaspar i Nudådlaen men det är det lilla man upptäcker det stora=)  D.s
 
Ta hand om er och er nära för snart är det JUL=) 
 
 
 
 
 
#1 - Maries strålande jul

Det är en fin sång med tänkvärd text.

Svar: Ja det är det=)
Sandra

#2 - Emma - 24 december

Åh, ja visst är Kaspar heeeelt underbar?! :) I år är det tionde året i rad som jag varvar julkalendern som går på TV'n med den gamla favvokalendern!

Svar: Ja den var bättre än ja minns =D
Sandra