sandransjul

Glögg
Herregud vad jag älskar röd vin. Tyvärr "får" man ju inte dricka det varje dag. Det skall var rött vin från Australien.
Har upptäckt att jag med åren inte "tål" annan alkohol bara rödvin och Whiskey =O  
Nästan allt annat får jag ont i magen=O 
Men nu var det inte min alkoholvanor vi skulle tala om utan GLÖGG. 

För glögg tål jag både vitt och rött=) Måste nog säga att glögg är det mysigaste drycken att dricka. För te dricker jag bara till Jul och hur jävla mysigt är 3-5 koppar kaffe om dagen 365 dagar om året=P 

Men glögg känns så högtidligt och mysigt=) Vi brukar alltid ha en flaska hemma i Juletid. Är så trevligt att ta en kopp på kvällen och bli supervarm inombords man riktigt myser=) Och så samlar jag på Blossas "årsflaskor" så nu undarar jag när det avslöjas årets smak ? Om nån vet kanske ni kan stilla mitt nyfikna sinne =) 
 
Fördelen me Blossas årgångsglögg är att det är olika spännade smaker men nackdelen är man kanske inte gillar alla år=) 
 
Men tur det finns klassiker som alltid funkar=D 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Snart kan jag ligga i badet med en kopp glö
 
 
 
 
#1 - Maries strålande jul

Om jag inte misst fel så är det i början av september de presenterar årets smak, kan ha varit 6/9 förra året. Jag håller med om att glögg är mysigt att dricka, helst på kvällen med tända ljus.

Svar: Ja det är supermysigt med tända ljus, Julmusik och glögg en kylig kväll=D
Sandra

#2 - Erica AKA Tomtens Dotter

7:e september presenteras den. Jag längtar!!!

Svar: Å tack för datumet =) Ja med längtar är lite starten på Julsäsongen för mig när Blossa presenteras =D
Sandra

#3 - Lisas Vinterland

Det blir gott med glögg!!:) finns redan i vår affär.. kvar från förra julen ;)

Svar: Å vad trevligt, blir lite extra sugen på å köpa en flaska när du säger så =)
Sandra