sandransjul

En Julsaga
 
 Känns denna gamla goding igen? 
Finns fler fina svenska varianter på -Fairytale of New York som på svenska heter En Julsaga. 
Tycker det är en fin och rolig jullåt som vuxit till sig lite för mig=) 
men kan inte riktigt bestämma vilken version som är bäst. 
 
 
Jag är ju en sucker för Sven Wolter efter Raskens å älskar mans röster med djup i å till denna låt så är det ju underbart. Lotta Engberg, är lite jobbig musikaliskt så henne kunde dom ju stoppat undan till en anna jul. 
 
 
 
 
 
'
Å herregud Nordmans röst gör ju detta super och Josfine Nilsson har en rivig röst
för denna sång. Den låt är ju lite "bitterljuv" å deras röster passar fruktansvärt bra ihop 
också.  Den skall ju vara lite ruffig för att man skall få känslan av "budskapet"
 
 
 
 
 
Niklas Hjulström har jag alltid gillat eftersom jag var "kär" i Benny Skacke i Beckfilmerna när jag var 5 år. Han ser ju så trevlig ut karln å sjunga kan han med. Å Jill är ju Jill fruktanvärt underbar musikalisk som alltid. 
Synd han missa texten lite men tror han blev extra inkallad eftersom hon på Julcd sjunger med Stefan Sundström. Hans röst gör sig otroligt bra med denna låt också=) 
 
Summan av kardemumman så tycker jag att Jill Johnsson och Nordman kunde gjort låten ihop då hade den nog varit komplett =P Men nu är jag inte expert men enligt min beräkningar så hade det blivit succe´ ;-) 
 
 
#1 - Maries strålande jul

Jag fick upp ögonen (eller öronen)för den här sången när Ainbusk gav ut sin julskiva, sedan dess hör den till julen för mig.

Svar: Ja den är ju väldigt fin och Ainbusk Julskiva som jag upptäckte först nu verkar innehåll massa Julpärlor=)
Sandra

#2 - Lisas Vinterland

Fin låt :) Ger en speciell och utstickande känsla, avviker från andra jullåtar!

Svar: Ja visst gör den=)
Sandra