sandransjul

Blir det snö i år?
Nu kanske jag får äta upp detta men är första gången någonsin jag längtar efter snön. Blir kanske ingen snö alls eller snöoväder fram till april nu men det risken tar jag=P Förra året varit inte mycket att jubla för angående snö, hade ju köpt nya vinterkängor men dom kunde jag ju låtit bli att handla förrän i februari typ. Så i år när jag faktiskt bor nära havet och naturen vill jag ha snö. Gärna sån där dagar med vit mark och vita träd, utan halka å slask. Man skall kunna göra snöänglar men ändå ta sig fram med bilen.
Så får det gärna komma ett snöfall om dagen med storflingor och en mysig blåst, så man kan gå in i värmen och ta ett skumbad för att sen krypa upp i soffan med värmefilt och ett glas vin =) ( eller glögg) Fanders denna sommar med dåligt väder har fått mig att längta efter åtminstone frosten men mest efter ljudet av snön som yr lagom mysigt. Det får gärna komma några flera varma dagar så man kan bada men sen får det gärna bli höst med frisk luft så man med gott samvete kan krypa upp i soffan med tända ljus och sen en bra film eller sitta på balkongen med tända ljus och varma tröjor och en filt utan att få panik att sommaren inte blev så bra i år....