sandransjul

Astrid Lindgrens Jul
Har finbesök av en favorit på 20 månader, Lilla A som vi är barnvakt tills imorgon. Fullt ös hela dagen=) innan lunchen så kollade vi på en klassiker Astrid Lindgrens Jul på dvd. Å så "Julhjärtat" börja slå när vi kika på den filmen. Blev så sugen på Pepparkakor, gå på Julmarknad å köpa karameller. Åka skidor och skridskor är inget jag kan skryta med att jag är så där toppen på men får väl ta tag i det å lära mig på riktigt om det blir en fin vinter=)


#1 - Maries strålande jul

Amerikanska julfilmer i alla ära men de svenska är ändå mina favoriter.

Svar: Å ja=) Tyvärr har jag aldrig fattat charmen med Amerikanska Julfilmer, känns så långt borta för mig=) Den enda jag kan räkna som jag ser åringen är Mupparnas Julsaga och Kalle Ankas Julsaga? tror jag den heter den med Scrooge=)
Sandra

#2 - Thischristmas

Åh pippis jul<3

Svar: Pippi=)
Sandra